Schrikkeljaar!

2012 is een schrikkeljaar en dat betekent dat horloges met een Perpetual Calendar complicatie een belangrijke dag tegemoet gaan.

Zijn er hier mensen met een dergelijk horloge of kennen jullie een erg mooi exemplaar? (en dan geen digitale horloges, dat is flauw ;))

Zelf heb ik vorig jaar (februari) het onderstaande horloge gekocht (toen ik kort daarvoor iets meer interesse in horloges kreeg) en hoewel het niet bepaald een schoonheid is, heeft deze wel deze functie (was wel een hoop gedoe om alles in te stellen).

En deze heb ik gehad, maar vanwege de slechte afleesbaarheid later weer verkocht:

Deze hebben dan wel geen digitale weergave, maar van binnen zit er ook gewoon een chipje in hoor :wink:

Dat weet ik :wink: Maar er zit in ieder geval net even iets meer achter mijns inziens.

Ik ben echter vooral benieuwd naar mechanische P.C.-horloges!

Ik heb geen mechanische, maar wel deze Timex

mcfr Schreef:

Ik heb geen mechanische, maar wel deze Timex

http://i135.photobucket.com/albums/q136/mctazdevil
/13092010080.jpg

Marco, deze gaat toch gewoon goed na de 29e ? Ik heb er ook zo eentje en al langer dan 4 jaar en gaat nog steeds op tijd/datum.

En anders stel je handmatig bij, zo moeilijk is dat (toch) niet?

Groet
Herman

Intern zal deze ook wel digitaal worden aangstuurd, maar ik hem toch maar dragen van de week.
Even kijken of ik hem goed heb ingesteld:D

Citizen ecodrive radiocontrolled perpetual.

Al is het misschien niet helemaal eerlijk vanwege de radiocontrolled functie
:slight_smile:

tjvreeken Schreef:

Intern zal deze ook wel digitaal worden
aangstuurd, maar ik hem toch maar dragen van de
week.

Nee meneer, dit gaat hier geheel mechanisch, Net als bij een Phillip de Patek. Echtwaar, kopuh, meneer?

tjvreeken Schreef:

week.
Even kijken of ik hem goed heb ingesteld:D

http://i10.photobucket.com/albums/a133/tvreeken/ho
rloges/IMG_1992_600_800.jpg

°°°°°°°°°°°°°

Waar ik ook nieuwsgierig naar ben hoe de geluiden (belletjes) gemaakt worden in dit horloge als je de tijdsaanduiding middels de bellen oproept. Ik heb deze klok ook, maar geen idee hoe deze "geluiden"gemaakt worden.
Enig idee??

Alvast bedankt
Herman

Orisfan Schreef

Marco, deze gaat toch gewoon goed na de 29e ? Ik
heb er ook zo eentje en al langer dan 4 jaar en
gaat nog steeds op tijd/datum.

En anders stel je handmatig bij, zo moeilijk is
dat (toch) niet?

Groet
Herman

Tuurlijk doet deze het gewoon goed Herman. Daar ging het toch ook niet om dacht ik.

Wat als ie een paar jaar stil in de kast heeft gelegen… hoe weet ie je of je bij een schrikkeljaar bent gebleven of niet?

Goeie tip trouwens, ik ga m’n analoge radio controlled Citizen de 28e dragen om te kijken wat er gebeurt. Vrees alleen dat het niet veel soeps wordt. M’n ontvangst is bar slecht :frowning:

luddite Schreef:

tjvreeken Schreef:

week.

Nee meneer, dit gaat hier geheel mechanisch, Net
als bij een Phillip de Patek. Echtwaar, kopuh,
meneer?

:D:D

Heerlijk zo’n datum die altijd goed staat.

En mensen? Is de datum goed blijven lopen op deze ‘calendar’-watches?

Ik ben benieuwd! :slight_smile:

Ja hoor :slight_smile: niets aan de hand en keurig van 29 naar 1 gegaan :slight_smile:

keurig op tijd )want: zender gestuurd :smiley:

Niet zender gestuurd maar wel op juiste datum:

niet op de juiste datum:

En ook gewoon op de juiste datum vandaag.(geen fotos van vandaag)

Groet
Herman

Mijn dure Breitling Aerospace ging mooi de mist in. Maar dit wist ik al toen ik hem kocht.

Mijn Timex draaide mooi door. Ik was te vroeg aan het filmen dus heb het gemist en camera stond alweer uit. Over 4 jaar film ik het weer. Weet nu dat ik ongeveer 3 minuten over 12 moet filmen :slight_smile:

Speciaal gisteren omgedaan. Maar had weinig hoop… thuis heeft ie zelden ontvangst. Maar moest overwerken en daar bleek dat ie wel gelijk ontvangst had. Door drukte echter moment supreme gemist :frowning: