2012 is een schrikkeljaar en dat betekent dat horloges met een Perpetual Calendar complicatie een belangrijke dag tegemoet gaan.
Zijn er hier mensen met een dergelijk horloge of kennen jullie een erg mooi exemplaar? (en dan geen digitale horloges, dat is flauw ;))
Zelf heb ik vorig jaar (februari) het onderstaande horloge gekocht (toen ik kort daarvoor iets meer interesse in horloges kreeg) en hoewel het niet bepaald een schoonheid is, heeft deze wel deze functie (was wel een hoop gedoe om alles in te stellen).
En deze heb ik gehad, maar vanwege de slechte afleesbaarheid later weer verkocht:
Waar ik ook nieuwsgierig naar ben hoe de geluiden (belletjes) gemaakt worden in dit horloge als je de tijdsaanduiding middels de bellen oproept. Ik heb deze klok ook, maar geen idee hoe deze "geluiden"gemaakt worden.
Enig idee??
Wat als ie een paar jaar stil in de kast heeft gelegen… hoe weet ie je of je bij een schrikkeljaar bent gebleven of niet?
Goeie tip trouwens, ik ga m’n analoge radio controlled Citizen de 28e dragen om te kijken wat er gebeurt. Vrees alleen dat het niet veel soeps wordt. M’n ontvangst is bar slecht
Mijn Timex draaide mooi door. Ik was te vroeg aan het filmen dus heb het gemist en camera stond alweer uit. Over 4 jaar film ik het weer. Weet nu dat ik ongeveer 3 minuten over 12 moet filmen
Speciaal gisteren omgedaan. Maar had weinig hoop… thuis heeft ie zelden ontvangst. Maar moest overwerken en daar bleek dat ie wel gelijk ontvangst had. Door drukte echter moment supreme gemist