Schroef of klik

Kan iemand mij vertellen of deze IWC porche design schroef of klik is?

1 like

Schroef / draai

Heb je ook een foto van de voorkant?

Meestal is alles met deukjes, gleufjes, ribbels oid een schroefdeksel. Deze idem.

2 likes

Mooi.

Ik heb wel eens nep-schroefdeksels gezien. Serieus - was gewoon een klikdeksel, met 6 nokjes. :confused:

Deze zou wel eens goed vast kunnen zitten, heb je een goede opener?

1 like

Waarom zou je hem open willen hebben? Batterij leeg?

Vanaf 1983 is het absoluut een draai deksel en niet openen met een 2 of 3 puntige opener. De eerste serie van 1982 is een uitzondering.

Dit is al geprobeerd en de schade is al bijna onherstelbaar :cry:

1 like

Ik zou mijn grote Horotec er wel op los durven laten hoor. Goed afstellen voordat je gaat draaien is cruciaal. Maar gebruik in vredesnaam geen Jaxa of iets wat daar op lijkt…

Niet doen Peter, dit is een Titanium kast en er komen gemakkelijk afdrukken in de uitsparing als de deksel goed vast is gaan zitten. Schroefdraad met Fomblin behandelen is daarom belangrijk
Zo’n sleutel is ervoor ontwikkeld:

1 like

Deksel is toch al beschadigd… :man_shrugging: Maar OK, jij zult allicht de correcte insert hebben voor deze deksel. Ja die dus. Hoewel ik me afvraag hoeveel kracht je daar veilig mee kunt zetten. :thinking:

Heb je ook gelijk, er zitten al diepe krassen in. Denk daarom ook dat hij goed vast zal zitten.

Vermoedelijk heb ik deze opener zelf ook niet voor deze kast, is een aparte maat die weinig voorkomt

Misschien met een rubber dop in de bergeon opener, anders een plaatje er op plakken (deksel wel even goed vetvrijmaken) met degelijke 2 componenten lijm. Dan losdraaien en plaatje heet maken, dan komt de lijm wel weer los van de deksel.