Schroefje los certina 2824-2

Klokje loopt weer na vastgelopen te zijn door dit losse schroefje: waar die vandaan komt?
Nu loopt ie weer prima( zonder dit onderdeel)
Toch maar de garantie aanspreken?

Da’s een standaard kloofschroefje. Zitten er 8 in. Die zitten er wel alle 8 met een reden, ik zou het niet prettig vinden te weten dat er een mist.

Klopt dat wel Peter? Het lijkt erop dat de kop van de schroef aan één kant is afgevlakt zoals bij oudere ETA uurwerken…

Ik weet niet wat voor garantie hebt, maar sommige weigeren garantie te geven als derden er aan hebben gesleuteld/gerommeld.

Of er moet een groot gat in het horloge zitten waaruit dit schroefje naar buiten Is gevallen.

Maar dan heb je denk ik veel grotere zorgen :wink:

Garantie wordt moeilijk denk ik.
Omdat men nu zeker weet dat het horloge
geopend is geweest.
Zo’n schroefje klimt niet zelf uit de kast. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Grt.

Hey Marnix, ik was even thee aan het zetten :smile:

Ziet er onder vergroting vreemd uit inderdaad. Maar een ETA-schroef is geen Rolex-schroef. Ik ken ze allebei. :smile: Maar OK, lijkt haast wel op lichte schade. Toch hebben die schroefjes niks te lijden, ze moeten alleen precies goed vastgezet worden. En dus ook niet te strak, want je draait ze zo aan gort.

Foto van het uurwerk Mike!?

Schroefje uurwerkring?
Foto van het uurwerk zal uitsluitsel geven.

Ook mijn gedacht!

Is dat ernstig?

Dank voor jullie serieuze reacties!

Zo niks geks te zien, kun je het deksel eraf halen?
Dan kun je het beter zien, en de rotor nog een slag draaien voor de andere kant te bekijken of daar alle schroeven inzitten.
Rood omcirkeld horen de schroeven voor de uurwerkring, als op 1 van die plekken er 1 mist kun je die er gewoon terug in draaien.
Die willen wel eens loskomen als ze niet goed zijn vastgezet.

ga ik bekijken floris!
thx

Die zijn een stuk groter hoor. Is volgens mij nog steeds een kloofschroefje. Ik denk zomaar - uit de ankerkloof. Daar zitten er 2 in, en die zit meteen het raderwerk te blokkeren als-ie loskomt.