Beste HF-leden: weet iemand of het mogelijk is om aan een nieuw schroefje te komen voor een Frederique Constant Art Deco Round die in de bout schroeft die door de centrale hoorn steekt om het bandje vast te maken?
Mijn vriendin is pas begonnen dit horloge te dragen en al heel snel bleek dat dit schroefje eruit was komen zetten. Niet alles wat ik voor haar koop is altijd een succes, dus het is spijtig dat nu ze zin heeft er een te dragen, dit al zo snel is voorgevallen. Aangezien het bandje slechts weinig gedragen is, zou het jammer zijn om het geheel te moeten vervangen. Bovendien heb ik deze ook niet los te koop gezien. Ik zou eventueel ook geinteresseerd zijn in de stalen armband, zodat ze in het vervolg nog keus heeft, maar evengoed heb ik deze niet los te koop gezien.
Zie hieronder voor de foto’s en ik zie uit naar jullie advies.
Heb je het schroefje nog wel? Zo ja, dan kun je hem evt weer opnieuw vastschroeven. Wat loctite erop en vast draaien zou moeten werken. Een juwelier jan dit ook evt voor je doen.
Balen! Ik denk dat de meeste verkooppunten van FC deze wel kunnen bestellen voor je.
Ze zullen ook wel generiek te koop zijn maar dan zou ik ze allebei vervangen.
Aannemende dat jij er dus zo eentje bent, kan jij precies zo’n onderdeeltje gewoon bestellen? Uiteindelijk is het natuurlijk niet meer dan het dingetje (indien voorhanden) er weer inschroeven. Ik kreeg van het service punt in eerste instantie het advies het hele horloge dan maar op te sturen ter reparatie, maar dat is toch totale overkill en onnodig kostbaar?
Er moet Loctide op of hij komt binnen de kortste keren weer los.
Het werk is niets. *
Dus reden waarom ze een service voorstellen is omdat al het werk en miserie om dergelijk schroefje te bestellen niet loont, je stopt er zelfs meer tijd in dan het opbrengt.
En men verkoopt natuurlijk liever een nieuw horloge …
Edit* Ze zitten niet in de groep van vervelende verdeler voor Benelux.
Ok. Dat klinkt niet erg bemoedigend. Dus als ik het goed begrijp kan jij ook niet eens aan zo’n schroefje komen, of ze maken je het leven zo zuur bij zo’n aanvraag dat je het liever niet doet?
Als het me lukt zal ik hier in de stad eens proberen ergens langs te gaan. De afgesvhilderde praktijken vind ik weerzinwekkend.
Hoe heb je ontdekt dat het schroefje weg was
Was dat bij jou thuis
Was je van plan een ander bandje erop te zetten
Met andere woorden als je erbij was kan het niet weg zijn.
Mijn partner draagt 't. Het viel mij op dat er een schroefje mistte. Zij had dat nog niet eens doorgehad. Gezien de kleine afmeting is het zelfs in huis (oud huis, kinderen, etc) best goed mogelijk dat je dat niet meer terug vind. Maar het is dus ook niet duidelijk precies hoe en wanneer.