Schroefjes polijsten

Ik ben de schroefjes voor een Landeron 48 aan het polijsten en ben benieuwd naar de ervaringen die jullie met dit proces hebben. Tot een black polish polijsten mbv diverse gradaties aan diamantpasta werkt goed. maar gaat wel erg langzaam. Ik heb het daarom geprobeerd met zelfklevende polijstfolie op de schijven (zoals ik bij Kalle zag), maar ik heb het idee dat ik ze daarmee niet mooi vlak krijg. Doe ik iets fout? Ik ben daarom maar snel weer overgestapt op de polijstpasta…

3 likes

Er zijn prima alternatieven. Heb het volgende tooltje gemaakt.
Daarnaast bij de kringloop voor een paar kwartjes drie foto lijstjes gehaald, glas bewaard en de rest in de kliko. Beide zijden van het foto lijstje glas met spuit lijm 6 gradaties polijst papier geplakt. 2500, 3000, 5000, 7000, 8000 en 12000. Het te polijsten schroefje inklemmen nadat je eerst met de twee stelschroeven de exact juiste hoogte hebt afgesteld. Daarna van grof naar fijn evenwijdig polijsten. Werkt bij mij fantastisch.

6 likes

Moet je dan bij iedere schroef, omdat je er (zeker bij oudjes) niet van uit kunt gaan dat de kopjes even hoog zijn, die afstelling checken/aanpassen? Werkt dat niet vertragend?

Zeker! Maar ook met de Boley moet blijven kijken wat je doet. Voor deel van deze methode is dat je grotere afstanden in een keer doet dus gaat het sneller. Maar hé, het is ook een beetje therapie. Heerlijk avondje black polishen.

1 like