Schroefkroon nu al defect

Heb mijn davosa 12 keer gedragen in afgelopen maanden.dus 12 keer schroefkroon gehanteerd en is nu al dol.
Altijd rustig gedraaid maar merkte bij de eerste keer al dat het niet lekker liep.
Terug naar de juwelier ,sturen hem op.
Maar is toch snel,of zijn schroefkronen zo kwetsbaar?
Bij juwelier andere davosa gekeken maar die heeft de schroefdraad aan de buitenkant van de tube en ik aan de binnenkant
Zwakheden bij Davosa??

Tja, Davosa is ook een beetje een net-niet merk natuurlijk. Klinkt als een productiefoutje, en hoop daar ook maar op - anders blijft dit terugkeren. Ik hoop op een goede afloop voor je, nog net garantie denk ik…?

Handgewonden Rolex Oysters uit de jaren '50 hadden bijvoorbeeld ook schroefkronen. Moesten dus elke dag los en vast (!). Serieuze materiaal-kwaliteit is dan wel een vereiste…

1 like

Weet niet of het een nietniet merk is
Voor mijn werk gebruik ik een Invicta diver met Seiko uurwerk met schroefkroon.bol.com 90euro
Heb ik al 2 jaar en behandel hem niet zacht,maar nog steeds geen problemen mee,ofschoon hier op het forum het als een pepi en kokie merk wordt afgeschlderd
Dus je ziet maar duurkoop en uit zwitserland is toch niet altind beter

1 like

Uit Zwitserland is zeker geen garantie voor wat dan ook… Zwitserse Renata horlogebatterijen zijn, bijvoorbeeld, berucht vanwege lekkage; recent nog twee voorbeelden onder m’n neus gehad. Japanners maken de beste batterijen, punt.

Invicta is van de budgetmerken ook zeker niet de slechtste. Pech kun je inderdaad in elke prijsklasse hebben.

1 like

Is ook zo wat je verteld.
Hopen dat alles goed komt anders weer retour

Wel bijzonder zuur.

Hetgeen waar je bang voor was en zelfs een topic over had geopend, gebeurt dan na 12 keer dragen al.

Lijkt mij een productie foutje.

Weet iemand wasr ie naar toe wordt gestuurd?
Duitsland of zit hier ook een servicecenter?
Of naar de importeur

De tube in mijn Invicta heeft draad aan de buitenzijde alleen de Davosa aan de binnenzijde.
Tube van Davosa aan de buitenkant is glad

Ik heb de afgelopen jaren ook vele schroefkronen gehad en moet zeggen dat daar veel verschil in zit.

Bij veel horloges waren die simpel en soepeltjes te openen en sluiten, maar er waren toch ook best de nodige waarbij ik nou niet echt een lekker gevoel had bij het los- en vastdraaien. Of dat de draad niet makkelijk ‘pakte’. En dat heb ik bij meerdere merken wel gehad (Seiko, Citizen, Steinhart, Tissot, Timberland)

Wordt een tube erin geperst of hoe is de werkwijze van deze reperatie

De meeste vragen die je hier stelt, had je beter aan de juwelier kunnen stellen denk ik.

Vermoedelijk wordt de tube en de kroon vernieuwd.

Klopt wachten maar af

Horloge na 8 weken terug!
Nieiwe kast plus nieuw uurwerk .
Perfect opgelost en loopt super op tijd
Nu weer genieten

Superservice door HQ TIME in Amsterdam!!

1 like

Netjes, eind goed al goed :+1:

1 like

Zo is het maar net!!