Schroefkroon Yema Superman moeilijk in te draaien

Hallo

Vraagje: de schroefkroon van mijn Yema Superman is heel moeilijk in te draaien. Eens de schroefdraad “pakt” zit ik ook heel snel tegen het locksysteem (max één draai maar denk zelfs dat ik geen volledige draai haal).

Is altijd zo geweest dus ik wou even checken met andere Superman eigenaren of dit normaal is.

Thx
B

Ik heb dat vaak bij Citizen. Bij Seiko dan weer veel minder. Ik weet het niet zeker, maar er stond me bij dat dit wel te verhelpen is. Mits de kroon-tube ingeschroefd is en niet gesoldeerd/gelast. Maar misschien dat er iemand op het forum met meer technische kennis daar iets over kan zeggen?

Herkenbaar.
Hele korte draai bij Yema.

OK dus niet abnormaal

Je leest soms wel eens iets van Yema kroonproblemen vandaar dat ik even wou checken

Kan er mogelijk iets aan gedaan worden zoals petteflet vermeld? Als dit normaal is ga ik nu niet noodzakelijk onmiddellijk hier iets aan laten doen maar mocht er iets mogelijk zijn om dit inschroeven wat aangenamer te maken zou ik dit wel laten doen bij een volgende service

Probeer eens tegengesteld te draaien totdat die in de schroefdraad valt en dan de juiste kant op te draaien.

Het ongemak komt voornamelijk van het korte indraaien denk ik

Als de schroefkroon uitgedraaid is (gewoon in eerste stand voor op te winden) dan heb ik ongeveer iets van een 3mm tussen kroon en locksysteem.

Ik kan eigenlijk de kroon helemaal tegen het locksysteem duwen. Beetje moeilijk te voelen door de crownguards maar ik denk dat met een halve draai van de kroon deze reeds vastzit

Even een update: schroefdraad was wel degelijk beschadigd. Vakkundig vervangen door @BMWX6M. Kroon schroeft enorm soepel nu!

Ook onmiddellijk een service laten uitvoeren door Koen. De superman kan er weer jaren tegenaan :+1:

4 likes