Schroefkroon

Ik probeerde vanmorgen de datum op mijn horloge aan te passen, ging allemaal heel soepel. Totdat ik de kroon weer moest dichtdraaien want dat lukte niet, deze bleef namelijk maar draaien. Hoort dat zo?

Heb je hem wel aangedrukt tijdens het dichtdraaien?

Had je de kroon wel weer lichtjes naar binnen gedrukt toen je die wilde dichtdraaien? Er zit een veertje in, dat er voor zorgt dat de losgeschroefde kroon een stukje naar buiten komt zodat het schroefdraad elkaar niet pakt. Om de kroon dicht te draaien, moet je zeg maar de kroon weer even tegen het schroefdraad van de tube (kast) drukken.

Ja, ik heb hem na het instellen van de gewoon weer teruggeduwd in de normale stand. Maar hem strak draaien lukten niet meer.

Dan is het ‘draad’ van de tube en/of de kroon dol geworden.
Vervangen is dan de optie.
Als het een kroon is met logo, is het vaak moeilijk om er aan te komen.

Met vriendelijke groet,
Inca

Wat is het voor horloge? Bij Breitling komt het vaker voor maar die kronen zijn dan ook gemakkelijk aan te schaffen.

Het niet dichtdraaien van de kroon heeft enkel invloed op de waterdichtheid van het horloge toch?
Zolang ik er niet mee zwem is reparatie toch niet noodzakelijk?

De schroefkroon heeft alle invloed op het al dan niet waterdicht zijn.
Maar als je er rekening mee houdt dan zal het wel meevallen.

Het terugduwen in de normale stand is wat anders dan induwen van de kroon terwijl je deze vastdraait. Doe je dat wel?
Het horloge is niet meer waterdicht met de kroon niet dichtgeschroefd.

Dag Jur,

@IWC3799 heeft op 8 september 2015 gevraagd om een kroon voor een Breitling, zie:

Als deze gemakkelijk te verkrijgen zijn, dan houden we ons aanbevolen.

Met vriendelijke groet,
Inca

Zoiets?

Ja zoiets.

Bedankt Jur. Ik heb blijkbaar al enige tijd niet meer op ebay naar een dergelijke kroon gezocht.

Met vriendelijke groet,
Inca

1 like

Dat ligt aan de kroon, er zijn wel horloges die nog waterdicht zijn als de kroon los gedraaid is maar niet allemaal.

We weten nog steeds niet wat voor horloge het is.

1 like