Schroeven bij Panerai 104

Tijdens het wisselen van mijn bandje bleek 1 van de schroeven waarmee je de band vastschroeft aan de kast scheef te hebben gezeten. Hierdoor is de schroefdraad van 1 van de schroefjes enigszins beschadigd, evenals de schroefdraad in het horloge zelf. Met erg veel moeite heeft de juwelier het schroefje er toch nog bijna helemaal in kunnen draaien, maar ik ben bang om weer eens een bandje te wisselen. Heeft iemand ervaring met dit probleem en weet iemand wellicht wat ik nu het beste kan doen?

Het best is dit te laten oplossen door een goed vakman. Ofwel naar Panerai met de nodige kosten.

Men kan proberen door tappen (draadsnijder ) van de juiste te gebruiken en zo proberen het te herstellen met de grootste omzichtigheid.

Probeer eens te weten te komen waar men die schroef er verkeerd in gedraaid heeft zodat je er nooit meer komt.

Wat freddy zecht is het beste . Als je denkt dat je het zelf kan of een kennis vriend wat best kan, Het is wel goed te doen, neem dan wel de juiste tap, kijk of hij in het schroefdraad wat niet beschadigt is soepel draait
en draai hem dan heel rustig en recht in het beschadigde gat . Neem daarna wel een nieuwe schroef pin
(gebruik wel snij olie voor de zekerheid)

groetjes Jeffrey

Waarschijnlijk ben ik zelf zo stom geweest om het schroefje er verkeerd in te draaien. Heb het horloge pas sinds maart van dit jaar en dit was de tweede keer dat ik het bandje verwisselde. Heb de vorige keer echter niets gemerkt van het feit dat het schroefje er verkeerd in zou zitten, ging allemaal heel soepel. Baal er dan ook enorm van, want zoals je zelf al zegt, mijn horloge is zeker een verlengstuk van mezelf. Zal eens een bezoekje brengen aan een Panerai dealer.

Bedankt voor de tip!

@ FC

Ik heb goed contact met de Panerai dealer in Eindhoven, als ik iets voor je kan betekenen, hoor ik het graag van je.

Jörgen

Dag Jörgen,

Erg graag. Zou je voor mij eens willen navragen of dit vaker voorkomt, hoe ze dit oplossen en wat de kosten zijn? Ik hoor graag van je.

Kom vanmiddag bij Pijnenburg, laat het je vanavond even weten!

Jörgen

Dank je wel, ben benieuwd.

@ FC,

Een setje nieuwe schroeven heb ik voor je, als het daarmee opgelost is.
Anders breng het horloge een keer naar Pijnenburg, dan kijken die wat ze het beste voor je kunnen doen,
ze zijn op de hoogte!

Jórgen

Misschien overbodig maar ik zou eerst de gaten opnieuw laten tappen.
Je hebt kans dat je anders alweer de schroefpinnen naar gort draait en dat kan niet de bedoeling zijn.
Of je kan het op deze manier proberen.
Draai de lange schroefpen (met beleid) eerst in tegenovergestelde richting zodat die eerst iets opveert.
Dan weet je 100 procent zeker dat je recht ervoor zit.
Vervolgens kleine bewegingen,mocht je weerstand voelen,stoppen.
Dan is het verstandiger om de schroefgaten opnieuw te tappen.

Als je nog eens een schroefje indraaid dan hier een tip.
Draai eerst naar links tot je klik hoort of voelt en dan vastdraaien,zo draai je nooit een schroefje of de draad kapot
Groetjes Harry.