Schroeven van kloof voor ton (Barrel Bridge) ontbreken

Beste allen,

ik ben voor de eerste keer een horloge aan het restaureren een Pontiac met binnenwerk ETA 1080 nu merk ik dat de schroeven voor de Barrel Bridge (Kloof voor ton) ontbreken. De barrel bridge heeft als nummer ETA 1080 105.

Kan iemand mij informeren welke schroeven ik hier voor ter vervanging kan gebruiken, of hoe ik dit te weten kan komen.

Alvast bedankt

2 likes

Vaak zijn de schroevem van part 105 en 110 dezelfde. De nummering is 5xxx voor veel schroeven, dus 5105 enz. Maar elk kaliber heeft een andere maat schroeven.

1 like

Hartelijk bedankt voor uw antwoord, wanneer ik op de technische fiche kijk van Eta voor het kaliber 1080 staan er geen schrijven vermeldt met als nummer 5105, zou volgens mij 5101 of 5102 dan zijn naar alle waarschijnlijkheid of vergis ik mij dan?

1 like

Het klopt dat de 5105 er niet tussen staat, ook niet in de lijsr onderaan, maar ik denk toch heus dat het de 5105, 5110 en 5121 zijn.
Kijk maar eens op ebay waar ze (veel te prijzig) worden aangeboden.

1 like

Hoi,
Heeft speedtimerkollektion niets op voorraad?

1 like

Amai, is inderdaad wel erg prijzig :roll_eyes: ik denk dat ik me dan beter een degelijk donor binnenwerk aanschaf…

1 like

Als je een schroehje van de wielenkloof hebt, kun je die even opmeten, lengte, diameter en kop.
Wellicht is er iemand op het forum die je kan helpen.

3 likes

Ik ga even kijken of ik nog een ETA 1080 heb liggen.

2 likes