Schroevendraaier Alain Silberstein

Ik geloof ook zeker dat er een stuk gereedschap voor moet zijn, maar het kan natuurlijk zijn dat de maker van het horloge het stuk gereedschap zelf maakt zodat je bij hun terug moet komen voor de service.

Dat zou kunnen maar horlogefabrikanten gaan toch meestal voor schroeven met een sleufkop. Dit soort schroeven zijn niet gemakkelijk in kleine oplage te maken.

Als ik het op de werkbank zou hebben zou ik een Hublot schroevendraaier pakken met een plastic folie tegen krassen. Daarmee kun je voldoende kracht zetten op deksel op te maken en weer dicht te maken met genoeg zekerheid dat de compressiering ook echt waterdicht is.

image

Maar een goed passende tri wing is natuurlijk altijd beter!

Dag Enrico, dankzij jou tip, en 5 uur zenuwen, voorzichtig zijn, en zoeken naar de juiste is het me gelukt. Ik heb ze weer eindelijk rond mijn pols. Door jou tip met de Hublot schroevendraaier (die ik natuurlijk wel heb, de 2,5 en de 1,5 mm.) ben ik gaan proberen. Echter de 1,5 mm was nog te groot. Dus alles gereedschappen die ik had geprobeerd. Niks… Tot ik een tooltje van de Ali vond! En ja hoor dat werkte. Duurde wel even. Maar eind goed al goed. Bedankt allemaal voor de hartelijke berichten. Als ik ook iemand kan helpen dan hoor ik het wel. Tot volgend freaks :wink:.

4 likes