Beste, wie heeft een schroevendraaier voor deze schroeven van een Alain Silberstein horloge? Ik heb hem 5 minuten nodig. Dus eventueel te leen, tegen betaling. Of misschien iemand een adres waar te verkrijgen. bedankt bij voorbaat. Mvg
Dit zijn tri-wing schroeven zoals die ook door Apple gebruikt worden.
On line zijn ze volop te koop bv Amazon. Als je geduld hebt dan vind je ze goedkoop bij AliExpress.
In 5 minuten alles los, pakking invetten, afregelen, stof deppen, en alles weer dicht? Wel goed om te horen dat deze gewoon te krijgen zijn.
Ik denk niet dat dit correct is. Een tri-wing van apple valt in de kop van de schroef (weet even niet hoe ik het moet omschrijven), maar als ik de foto’s goed bekijk dan heb je voor deze schroefjes meer een bitje nodig als onderstaande, maar dan driehoekig:
Ik was mijn Ifixit kit al in gedoken, maar daar zit hij ook niet in:
Ik had ook al even gekeken op hun website, maar helaas is het bij hun niet te vinden. Ik had ook nog bij Cousins gekeken, maar ook daar helaas geen succes.
Inderdaad, die van Apple is net omgekeerd. En het is een hele kleine maat. Hij is nergens te krijgen. Het enige wat er mis is is dat de blauwe reset knop losser zit, en daar moet binnen even het schroefje bij gedraaid worden. Dus ongeveer 5 minuten () werk. Maar het open krijgen dat is het
probleem
Als dit niet een standaard bitje is dan zul je iemand moeten zoeken die een tooltje voor je maakt… wellicht dat @stefanketelaars je zou kunnen helpen (maar die is zelf al heel druk)
Ik vraag me af waarom je zo reageert. Het feit dat in je telefoon bitssetjes deze tri wing niet voorkomt betekent toch niet dat geen tri wing is of niet bestaat?
Net als bij TORX heb je binnen en buiten varianten van deze schroeven.
Even goed zoeken op het internet met de juiste nomenclatuur en je vindt ze (ook in deze maat).
Je kunt het ook logisch benaderen … hoe zou de fabrikant van het horloges de schroeven aanbrengen? Dan moet er een stuk gereedschap voor zijn toch?
De ultieme poging om te voorkonen dat leken/sufferds/beunen (ik zit ergens in dit rijtje ) hun ding doen. RM heeft volgens mij ook hun eigen bit-type. En de bezel van mijn nieuwe Edox Delfin Mecano ga ik ook niet zomaar loskrijgen.
Tri-wing ken ik als bitje van Nintendo, maar dat zijn 3 sleuven die 120 graden uit elkaar staan.
Suggestie die ik ook wel eens gezien heb voor Jura bitjes (ovaal) is om wat protoplast te smelten en daarmee een eigen (heel zacht) bitje te maken. Werkt alleen als de schroefjes niet heel vast zitten.
Ik ga morgen iets proberen, zonder te beschadigen. Anders terug naar de fabriek, maar dan ben ik ze enkele maanden kwijt. Dat is het spijtige.
Orthopedische schroevendraaier volgens Ali, heeft een holle driehoek, misschien op die term verder googlen ? hollow triangle screwdriver dus.
Dat is weer dezelfde. Moet juist andersom zijn.
Aiiiiii, ik dacht aan het plaatje te zien dat hij hol was, sorry !
Ik weet niet zo goed wat ik verkeerd zeg en bedoelde er ook niks mee naar jou toe. Maar wat @Goedbedoeld ook noemt ken ik tri-wing als iets van Nintendo en als de minuscule schroefjes uit de iphones en aangezien je zelf ook de iphone schroefjes noemt had ik het idee dat je de foto’s misschien verkeerd geïnterpreteerd had.
Ik geloof ook zeker dat er een stuk gereedschap voor moet zijn, maar het kan natuurlijk zijn dat de maker van het horloge het stuk gereedschap zelf maakt zodat je bij hun terug moet komen voor de service.
A female triangle screwdriver
Bingo… maar uitverkocht op dit moment. Ik heb eerder van Lobtime gekocht en het was een goede ervaring. HF Powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Female triangle screwdriver for Alain Silberstein (lobtime.com)
Je hebt hem ook !
Daar hebben ze geen meer. Heb jij hem?
Al eens door ggl lens getrokken ?
Al 500 keer…