Schroevendraaier band Oris Aquis

Op mijn Oris Aquis SOL wil ik op de stalen band een schakel terug plaatsen. Door de juwelier is de band bij levering op maat gemaakt, echter net te strak met de fijnafstelling al op maximaal. Wie weet welke maat schroevendraaier ik nodig heb? Mijn setje gaat maar tot 1.4 mm en ik wil de band of schroef niet beschadigen met een verkeerde schroevendraaier.

1 like

Lukt het niet met de 1,4mm?
Ik geloof dat 1,4 of 1,6 de juiste maat zou moeten zijn.

1 like

Papa heeft uiteindelijk altijd de oplossing, een setje met kleinere schroevendraaiers. De 1,2 mm past perfect! Mijn stalen band betreft trouwens de nieuwere plattere band, ik heb begrepen dat de oude band dikker en zwaarder was, mogelijk zit daar wel een grotere schroef in en past de 1,4 mm wel. Vanavond een extra schakel er tussen knutselen.

Ik had het over de nieuwe band, maar dan zal het toch 1,2mm zijn. Fijn dat je een oplossing hebt!

1 like

1,2 past prima inderdaad.

Kleine tip: 0,8 of 1,0 kan fijn zijn bij het terug schroeven tot de schroef weer in de band valt.
Met de 1,2 schraap je misschien over de band als 'ie net iets uitsteekt.
(Wel aandraaien/vastzetten met de 1,2 uiteraard).

1 like

Niet gerelateerd aan je vraag (maar hee daar heb je nu toch al antwoord op), maar weet je de lug to lug van de SOL/hoe groot draagt ie in jouw ervaring? Vind het een belachelijk mooi horloge maar de diameter van 43,5 schrikt me een beetje af

Ik was zelf op zoek naar een iets groter horloge, heb een polsmaat van 19 cm dus kan dat best hebben. Doordat de lugs meer naar beneden lopen en korter zijn valt de Aquis voor het gevoel een stuk kleiner terwijl het wel een flinke kast is. Ik heb ook de sixty-five 42 mm gepast, en die voelde groter aan dan de Aquis terwijl de kast kleiner is. Ik heb ook de titanium versie van de Aquis geprobeerd, die voelt lekker licht aan, maar het doffe grijs van titanium sprak mij totaal niet aan. De kleuren van de SOL, de bijzondere datum aanduiding, en de Rijn die letterlijk langs mijn huis stroomt, hebben mij tot dit horloge doen besluiten. En vooralsnog geen seconde spijt van!

Er is trouwens een eigen Aquis topic: Aquis only

1 like