Schroevendraaier

Hallo allemaal,

Onlangs heb ik een Marina Militare aangeschaft (foto’s volgen nog wel een keer ;))
Vandaag heb ik er een zwart rubberen strap bij ontvangen.

Voor het vervangen van de band heb ik een mini schroevendraaier nodig. Ik heb zo’n cheap setje met allerlei kleine schroevendraaiers, maar ik krijg het daarmee niet goed voor elkaar. Weet iemand waar ik een goede schroevendraaier (of setje) kan kopen die klein genoeg is hiervoor (en voor bijvoorbeeld geschroefde bars in een stalen band)?
Via een google search kan ik wel het een en ander vinden, maar wellicht heeft iemand met ervaring wel een goede tip voor me :slight_smile:

Alvast bedankt, gr Peter

Ik heb er eentje kunnen vinden bij een industrieële groothandel. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Cousins in de UK hebben goed horlogemakers gerief - niet goedkoop, maar je investeert dan maar 1 keer.

Met een slechte schroevendraaier ga je ook je schroeven beschadigen.

Mocht je nog mooie MM’s zoeken, dan maak ik wel een prijsje :smiley: :wink:

Klik hieronder maar op het linkjeuh !

Ik heb dit setje gekocht voor Ca 9 euro franko thuis.
Voor de eenvoudige kuntselaar zit er alles bij.

Zou op ebay kijken voor een Bergeon heb je gelijk goede kwalitiet!

Bij de betere doe het zelf winkel liggen ze ook!

Gr Wouter

Is dit wat: http://www.hbm-machines.com/comasy/templates/product.aspx?contentid=237&productid=4060

Een “Bergeon” schroevendraaiertje kopen :slight_smile:

Op eBay staat een setje de koop. De opbrengst gaat naar een goed doel.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160862821411&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:top:nl

Het is geen grap. De verkoper (bod1303 ofwel gewoon Dirk) is lid van het Duitse Rolex forum.
Zoek er bij r-l-x.de maar eens naar, maar dan naar Bod1303.

Allen bedankt voor de tips. Ik heb inmiddels een Burgeon schroevendraaier besteld via ebay :slight_smile:

@ Tom, dat setje ziet er mooi uit. Maar de prijs van zo’n setje is op dit moment nog wat ‘uit verhouding’ met mijn horloges :slight_smile: