Schroevendraaiertje.... T-Touch

Mijn T-Touch loopt niet meer geweldig op zijn 5 jaar! oude batterij. Ik heb dus een nieuwe gehaald en wil deze er in zetten. Dekseltje zomaar open maar over de batterij zit een klepje met wel heel kleine schroefjes. Zijn daar normaal verkrijgbare schroevendraaiertjes voor te krijgen of moet ik naar een juwelier?

Guus

Bij de Kijkshop te koop

Bedankt voor je reactie Hennie! Ik heb een setje van 3 tot 1,4 mm breed (china made) maar het gleufje in de schroef is nog veel fijner dan dat. Weet je of die van de Kijkshop nog dunner zijn?

Guus

die standaard setjes van paar euro gaan tot 1.0 mm of als je mazzel hebt 0.9mm, maar dat is vaak nog niet klein genoeg (bv om de kroon los te maken).

wat ik dan doe is op een schuurpapiertje hem nog smaller en scherper slijpen. Wil prima.

en ondertussen doorsparen voor een professionele set (die met die kleurenringetjes)

Jazzper ook bedankt! Ik zal eens kijken of er toch setjes zijn die richting 0,9 of kleiner gaan.

Guus

Of bij hobbyklok

Praxis setje, tot 1mm

Bedankt voor alle tips. Ik ga kijken.

Guus

Welke functies werkten niet meer of lag alles plat8-). Ik had vroeger een T-Touch Expert waarvan de batterij al na een jaar leeg was. Ben nu benieuwd hoelang mijn Sea Touch het volhoud…:wink:

Nee, alleen de Altimeter stond erg verkeerd. Toen ik een flinke tijd op de knopjes moest drukken om die goed te krijgen stonden de wijzers op een andere tijd dan de digitale aanduiding. Ik weet niet zeker of het de batterij is maar na 5 jaar is dat wel het eerste waar ik aan denk.

Guus