Vandaag is het zo ver, 12,5 jaar samen met mij vriendin. Zij krijgt haar Omega en ik ben erg benieuwd of ze hem mooi vindt en gaat dragen. Ik krijg van mezelf (omdat ik het zo lang vol houdt) mijn prachtige MKIII voor dit jubileum.
De bezelinsert, de wijzers, de dial, datumaanduiding, die zijn allemaal perfect aan die MKIII. De kast zelf daarentegen kan wel wat TLC gebruiken.
Om de minutenwijzer te corrigeren heb ik hem bij Nico Rijsman gebracht en ben daar goed geholpen en ben met een bijzonder goed gevoel weg gegaan. Omdat ik er toch was heb ik hem gevraagt over het schuren van dit horloge. De prijs en doorlooptijd zijn goed.
Ferrie Schweitzer heb ik ook om een prijs gevraagt over het schuren en de prijs is nagenoeg gelijk, de doorlooptijd iets korter.
Ik wil mijn horloge maar 1 keer laten schuren (anders wordt hij zo dun) en dan wel door de beste van deze twee.
Dan nu mijn vraag, welke van de twee zouden jullie inschakelen voor het schuren van een vintage Omega.
Hij heeft er een paar voor me gedaan maar daar heb ik geen voor foto’s van.
Deze Tissot was echt niet mooi meer en glimmend hetgeen niet origineel was,
heb er niet echt detail foto’s van maar geloof me hij is super strak geworden.
Heeft er iemand voor en na’s van een Omega Flightmaster, MKIII of Big Blue, die hebben alle drie een hoge kast die in een sunburst geschuurd dient te worden. Dat vereist wat meer kunde dan een “gewone” kast.
Hier een paar foto’s van ‘voor’ en ‘na’ werk, gedaan bij Ferrie.
Voor:
Te zien is dat de bovenzijde van de kast behoorlijk is gesleten, maar verder eigenlijk in goede staat, geen grote butsen oid. Band was niet mooi meer, maar dat was ook niet echt een probleem voor Ferrie.
Tijdens:
Na:
Maar ik denk dat ook Nico hier wel raad mee weet:)
De kast ziet weer prachtig uit, met een fraaie Sunburst.
De markers waren niet meer erg goed, met als gevolg dat er met name bij de ‘12’ een stukje vanaf gekomen is. Jammer, maar ja, je loopt met ouwe meuk altijd een beetje risico.
Zouden erveel leden zijn die ervaring hebben met “schuren” (ik hou het bij polijsten :)) door beide heren? Denk het niet. Dus kies zelf waar jij het beste gevoel bij hebt.