Schwarz Etienne

Hallo mensen,
Ben nieuw op dit forum en heb regelmatig ‘op afstand’ discussies gevolgd. Heb zelf een 11-tal automaatjes in mijn bezit en zit te denken aan een 12e. Nu viel mijn oog op een klokkie van het merk Schwarz Etienne. Eigenlijk volg ik dit merk al een tweetal jaar op e-bay maar kan eigenlijk geen informatie vinden die mij 100% overtuigt van de betrouwbaarheid van dit merk. Ik zie wel dat de prijzen stevig zijn (v.a. € 750,-- tot € 10.000,–) Geen kattenpis! Tevens wordt er gebruik gemaakt van gerenomeerde uurwerkejes (Valjoux en ETA) . Heb tevens hun internetsite ééns bekeken. Ziet er goed uit. Maar ja…tegenwoordig kan bijna iedereen een mooie site maken toch? Kortom: lijkt betrouwbaar maar is dit ook zo? Waarde horlogekenners: wie helpt mij aan informatie? Kan iemand mij wat vertellen over de achtergrond van dit merk? Is het kermis of kwaliteit. Mijn dank is groot.

Beste Rutjes,

collectie ziet er inderdaad wel leuk uit, kende het merk nog niet, vooral de flybacks. Zo snel even zoeken kom ik bij
http://www.chrono24.com/web/de/hersteller/u/s/schwarzetienne/index.htm
uit. Waar de prijs afhankelijk van het model tussen de 1K en de 14K uit, dus je kan alle kanten op. Ik kan verder niks inhoudelijks over het merk vertellen maar uurwerkjes zijn in ieder geval prima.

Snel even wat voor je opgezocht, bijgaand twee pagina’s uit de Armband und Uhrenkatalog 2006.
Hoop dat je hier wat mee kunt.
groet

RHV