Ik vind de Invicta 8926OB een geinig ding. Hij kost next to nothing dus er kan ook volop geëxperimenteerd mee worden. Zo vond ik de middelste schakels van de band niet mooi want glanzend gepolijst. Daarom gekeken of ik met een Scotchbrite spons een mooie brush kan krijgen.
Heel goed gelukt zo te zien! Merk je zelf nog verschil tussen de center en outer links?
Welke scotchbrite pad heb je precies gebruikt, en hoe lang ongeveer per link op zitten wrijven?
Hou eens in het oog of de brushing met spons even blijvend is als de fabrieksmatige .Ik heb namelijk het idee bij mijn eigen experimentjes dat de spons-
aangebrachte sneller terug krassen toont .Liggen de aangebrachte lijnen verder uiteen ,zijn die minder diep? Dit is door mij niet te staven zonder microscoop en ik herhaal; berust op een indruk.
Ik heb een keer een Vostok gebrusht met een sponsje. Toen ik het zat was wou ik het met Cape Cod polijsten. Dat lukte wel maar duurde me te lang. Ik heb toen een Cape Cod doekje op de schuurmachine geplakt en was met een paar minuten klaar.
Uiteindelijk heb ik hem in de brand gestoken tot ie er zo uit zag.
Wil best ik heb het ook met m’n 1 dag ouwe Avenger band gedaan
Ik vermoed wel dat het met een Bergeon wiel nog beter gaat. Ergens moet de brushing wel een bepaalde diepte hebben en dat lukt met Scotch wat minder goed.