Scotchbrite over de 8926OB gehaald.

Ik vind de Invicta 8926OB een geinig ding. Hij kost next to nothing dus er kan ook volop geëxperimenteerd mee worden. Zo vond ik de middelste schakels van de band niet mooi want glanzend gepolijst. Daarom gekeken of ik met een Scotchbrite spons een mooie brush kan krijgen.

Best aardig gelukt😊

51 likes

Ja dat is wonder spul wel de juiste gebruiken.
Grijs, Groen of Rood elk zijn fijnheid
Rood gaat het beste.

1 like

Mooier :ok_hand:t3::ok_hand:t3:!

2 likes

Heel goed gelukt zo te zien! Merk je zelf nog verschil tussen de center en outer links?
Welke scotchbrite pad heb je precies gebruikt, en hoe lang ongeveer per link op zitten wrijven?

1 like

Netjes geworden :ok_hand:

1 like

Dat vroeg ik me ook af

1 like

Job wel done :ok_hand:t3:

1 like

Heb ik ook al wonderbaarlijk goed resultaat mee gehaald. Ik heb zelfs m’n steeldive mat gemaakt ermee.

1 like

Heel mooi gedaan.

1 like

Leuk dit soort initiatieven.

1 like

De gele spons met groene bovenkant gebruikt. Met 3/4 minuten was ik klaar. Bracelet los gemaakt en met rechte halen naar boven gewreven.

1 like

En er is geen waarneembaar verschil meer te zien!

1 like

Hou eens in het oog of de brushing met spons even blijvend is als de fabrieksmatige .Ik heb namelijk het idee bij mijn eigen experimentjes dat de spons-
aangebrachte sneller terug krassen toont .Liggen de aangebrachte lijnen verder uiteen ,zijn die minder diep? Dit is door mij niet te staven zonder microscoop en ik herhaal; berust op een indruk.

1 like

Kan het ook andersom? Is er iets waarmee je het glanzend maakt als het brushed is? Of is dat een job voor een professional?

2 likes

Ik heb een keer een Vostok gebrusht met een sponsje. Toen ik het zat was wou ik het met Cape Cod polijsten. Dat lukte wel maar duurde me te lang. Ik heb toen een Cape Cod doekje op de schuurmachine geplakt en was met een paar minuten klaar.
Uiteindelijk heb ik hem in de brand gestoken tot ie er zo uit zag.

Dat was nog niet extreem genoeg dus ik ben wat verder gegaan.

Denk dat polijsten nu geen zin meer heeft.

4 likes

Mooi fotowerk zeg!!

1 like

Thanks. Ik heb het altijd druk op m’n werk :grin:

Heel goed gelukt, ga zo door :+1:

1 like

Leuke horloges zijn het en op deze manier leuk te modden :ok_hand:t3:

1 like

Wil best ik heb het ook met m’n 1 dag ouwe Avenger band gedaan

Ik vermoed wel dat het met een Bergeon wiel nog beter gaat. Ergens moet de brushing wel een bepaalde diepte hebben en dat lukt met Scotch wat minder goed.

2 likes