Scrapheap Project

Stel je voor:

Je koopt een horloge op ebay, perfecte staat, prijs niet verkeerd. Maar wanneer de postbode het afleverd en je hebt het doosje open ziet het er ongeveer zo uit. Daarbij ook nog een imitatie wijzer plaat met gebroken voeten

Daarna koop je op een rommelmarkt zoiets:

Liep niet, zou ik wel effe aan de gang maken, maar helaas iemand heeft dat al eens geprobeerd waarschijnlijk met een leathermann of ander verwoestend materieel. Gelukkig was er iemand zeer dringend op zoek naar de wijzerplaat en draairing van zo’n type, dus dan doet het al niet meer zo’n pijn (:smiley:

Op diezelfde rommelmarkt koop je ook nog zoiets:

Liep, maar niet lang. Geprobeerd aan de gang te krijgen, maar het geheel is compleet versleten en uitgelubberd. Glas is defect enz, enz.

Alles wat nu nog enigszins bruikbaar is, kiep je hierin:

Ingrediënten kun je naar smaak toevoegen, wel even erbij blijven en flink laten draaien om een en ander goed door elkaar te husselen.

Het geheel even afromen en de room nog effe door de straalcabine en een aantal uurtjes laten sudderen, en ziedaar:

De wijzerplaat is nu van een Seiko 7005-8030
De wijzers zijn van een Seiko 6119-8121 ( de wijzers van de 7005 lijken erg op de 6105 wijzers en komen nog van pas :D)

De kast is van een Seiko 7002-7000 duiker.
De draairing is imitatie.
De rotor is van een 7005 uurwerk.
Het uurwerk is van de 7005 met daarin wat onderdeeltjes van een 7009 uurwerk. Hier en daar een snufje olie en loopt nu al 3 dagen binnen de 15 seconden.

Als laatste doe je er nog een sausje bij en dan ziet het er zo uit:

Van de Seiko 7002 is nooit een andere kleur wijzerplaat geweest als zwart, past wel bij mij. Vond het zonde om de wijzerplaat weg te gooien aangezien ie bijna even oud is…dat is overigens nog niet zo heel oud :D:D

Ik denk dat ik hem “7002 Scrapheap” of Searambler (naar de zilverkleurige doxa’s) ga noemen.

(:smiley: Geweldig! B)-

Echt weer een verbazingwekkend project (tu)

bizonder geslaagd ontwerp Lucien, (tu)
zullen Seiko verzamelaars in de toekomst nog hun hoofd over breken,::o
—Searecycler---- komt ook wel in aanmerking denk ik,

groet André

Hallo,
Knap staaltje werk zeg…
Complimenten

Groet Peter

strak resultaat.

Heel geslaagd project! Niets aan vernaderen zou ik zeggen.

Gerwin

Ik vind het knap. En nog een mooi resultaat ook :stuck_out_tongue:

leuk gedaan!!!

Mooi zeg ;)… Toch van al die “rotzooi” iets kunnen maken…! Knap klokkie…!

Gaaf, een echte Seiko SeaBlender, die zie je niet vaak :smiley:

Ruud

mooi hoor.
en nu nog een automaat met batterijen.
of een stofdicht duikershorloge.

SUPER Lucien, echt gaaf gedaan. Waar haal je de tijd vandaan :smiley:
En dat blasten, daar heb je je ook al een pro in gemaakt zag ik. Neem je al opdrachten aan? B)-
Echt TOP.

Yaffle

Super geworden lucien. Verkoop je je knutselprojecten of hou je ze zelf?