Scrubsaurusrex' Fortis Fiesta

Lief he :slight_smile:

Ik vind het hier in principe ok omdat alle onderdelen origineel zouden zijn en dus ook voor elkaar gemaakt maar het is inderdaad een slippery slope voordat je bij een Mumbai special uitkomt. Tegen de tijd dat ik die wijzers eindelijk eens vind zal ik er iig genoeg over nagedacht hebben :rofl:

Dank allemaal!

3 likes

Wat een mooi verhaal :+1:

Wat is de functie van de centrale wijzer, die met de rode vleugels, hieronder groen omcirkeld?

Subdials:
-12u lopende tijd 24-uurs
-9u lopende tijd seconden
-6u chronograaf uren… maar waarom is die dan niet rood :confounded:?
-3u dag datum

Misschien is die vierde wijzer dan toch chronograaf minuten?

2 likes

Bij de andere Fortis modellen is de wijzer met vliegtuig vaak de GMT dus dat zou mijn gok zijn. Heb hem ook nooit te koop gezien in die configuratie dus heb er niet echt info over.

Ze zijn stuk voor stuk echt schitterend!

1 like

Minutenteller van de chrono inderdaad. Bijna altijd een pijlvormige wijzer bij Lemania 5100 uurwerken.

Prachtige foto’s en horloges verder! Ik had een paar jaar geleden een NOS Stratoline met crème plaat :slightly_smiling_face: Zwarte ook ooit gehad, maar dat is al 7/8 jaar geleden.

3 likes

Dit was mijn zwarte;

Zal kijken of ik nog foto’s kan vinden van het NOS crème exemplaar.

6 likes

Mooi topic, mooie foto’s. Heb zoals je weet niet heel veel met Fortis maar cool om zo eens achtergronden te lezen over het merk. Well done! :ok_hand:

1 like

Fijne post, fijne foto’s en

eensch!

2 likes

Klopt inderdaad!

2 likes

Heerlijk triootje!!!

1 like

Wat een foto’s :ok_hand:

2 likes

Mooi exemplaar nog zeg! :+1:

1 like

Heerlijk verhaal over mooie horloges , toffe foto’s ook.

3 likes

Helemaal gelezen, ik ben weer een stuk wijzer geworden!
Stoere horloges :sunglasses:

3 likes

Lekker verhaal Rex!
Leuk die voorliefde voor het merk zo te lezen :ok_hand:

3 likes

Man wat is die stratoliner een vet ding zeg (letterlijk en figuurlijk :stuck_out_tongue_winking_eye:). Ik zou de wijzers gewoon zo houden. Daar blijft het een super basic toolwatch van. Erg mooi.

Hebben ze die ook op staal gemaakt?

3 likes

Ik vond mezelf wel een beetje een Fortis liefhebber, maar dit slaat alles :muscle: !!!

Eerlijk? TLDR. Maar de pics spreken boekdelen. Heel erg gaaf, die Stratoliner! De hele combi incl bezel insert is om van te :yum:

Geniet ervan!!

3 likes

Gaaf verhaal en mooie foto’s, dank.
En geniet natuurlijk van dat moois!

2 likes

Lekker hoor. De nieuwe gmt vind ik wel nice, zou niet misstaan in je collectie zou ik zeggen.
Deze dus:

4 likes

Ja er is volgens mij wel een stalen band voor, die zou ik er ook nog wel bij willen scoren!

Haha gelijk één van de duurste ook. Hij is wel echt vet. :smiling_face_with_three_hearts:

1 like