Aan het einde toch de moeite van het kijken waard!
die rood/zwarte en geel/zwarte hebben nog wel een “eigen smoel” beetje een Bamford creatie
Ancin maakte eerst toch wel horloges met een redelijk eigen gezicht, in staal en brons. Maar nu ik dit zie zijn ze inderdaad de “makkelijke” kant op gegaan. Specs zijn wel goed, ontwerp is natiurlijk bekend maar dat hoeft niet per definitie slecht te zijn.
Deze doet me ook ergens aan denken…
Vind ze inderdaad niet heel orgineel, mja beter goed gejat dan slecht bedacht laten we maar zeggen… vind die ronde sevenfriday look-a-like wel ok, zelfde uurwerk zit daar in heb ik me laten vertellen.
http://www.ablogtowatch.com/ancon-x-35-concept-watch-review/
http://ablogtowatch.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2014/08/Ancon-X35-Concept-9.jpg
Lijkt mij prima voor mensen die geen emotionele band met ‘hét’ merk hebben, het model mooi vinden en/of het geld voor een ‘echte’ niet (over) hebben.
Jammer dat die Ancons allemaal gigantisch zijn.
Ik vind die blauwe best wel een mooie Steinhart hommage, maar die band met die lelijke blauwe streep verpest het dan weer…
Edit: overal uitverkocht, gaan deze er nog wel komen?
Ik vind de prijzen van moderne Rolexen tegenwoordig eigenlijk nergens meer over gaan en zou zo’n blauwe Ancon dus best kunnen overwegen.
(Niet gedacht dat ik dit ooit zou zeggen )
Alleen daarom al is - imo - het dragen van zo’n hommage een plezier…
Ohhhhh Mr. A., wat zeg je nou?
Het kopiëren (stelen) van Steinhart is pas misdadig.
Ik denk exact hetzelfde. Hommage begin ik te accepteren, imitatie is uiteraard not done. Een goede hommage doet bijna niet onder voor datgene waar het van afgeleid is, maar kost een tiende.
Over het algemeen vind ik de prijzen van horloges belachelijk worden, voornamelijk bij de bekende merken. Het product blijft hetzelfde, de marketing machines draaien overuren en helaas zijn wij daar de dupe van.
Merken-geilheid neemt alleen maar toe in de wereld. Onbegrijpelijk.
Zit ik nog wel op het horlogeforum?.. Of is ook hier ineens een revolutie gaande
Dat zou idd een bak zijn: Gunther die een rechtszaak aanspant tegen Ancon…
(vergelijk de logo’s maar eens: Steinhart vs Ancon)
Ik denk dat de mentale grens bij mij ligt op een bruto maandsalaris voor een horloge, dat noem ik een hoop geld, maar is voor veel mensen nog wel te doen met enige spaardiscipline. Maar als ik zie dat Hodinkee een horloge van 12.000 dollaar betaalbaar noemt dan word ik daar een beetje moedeloos van. Ik bedoel ik heb best een leuke baan, maar dat gaat nergens meer over. Ik zag de nieuwe Omega Speedmaster met de fotorealistische maanfase, leuke klok maar niet 9500 CHF leuk. Het moet toch ook een keer ophouden met die prijsverhogingen denk je dan…
Ik denk dat dit een van de redenen is dat vintage het zo goed doet, uiteindelijk zijn dat namelijk gewoon betere deals.