Toch is het wel jammer dat je geen horloge van het werk meer krijgt. Zoals mensen die ooit duiker waren voor Comex die nu een aardig pensioentje hebben van de werkklok. Of een MilSub. Volgens mij zijn de enigen die dat nu nog hebben, juweliers, of mensen die gesponsord worden.
Nog niet zo lang geleden kregen duikers van de Nederlandse marine een Tag Heuer in bruikleen Die moest je dan aan het einde van je dienst weer braaf inleveren haha.
Dat is nooit anders geweest!
Voor de arbeiders had/heeft Rolex de Tudor.
Ik meen dat Rolex het zelf ooit heeft verwoord dat Tudor de Rolex is voor de politieagent. Oftewel, de gewone man.
Natuurlijk, Jan Modaal tikt EUR 2.500 af voor een Tudor
Modaal bruto maandsalaris toch
Ja, waarom niet?
Kwestie van prioriteiten stellen en niet zo moeilijk doen, je leeft tenslotte maar één keer Marijn
Een straaljagerpiloot die zijn schietstoel heeft gebruikt, krijgt ook een horloge van de zaak. Een MB 1 van Bremont. Of je er blij mee bent…
“Spaardiscipline” Dat is het juiste woord
Nagenoeg iedereen zou een Rolex kunnen kopen als je inderdaad de discipline hebt om te sparen.
Voor de één duurt dat misschien een jaar en voor een ander 2 a 3 maanden
Exact!
Dus waarom het sarcasme is mij een raadsel Marijn…
Zag een d-blue op schiphol voor maar €9452. Koopje!!
Nou inderdaad had hem even voor me meegenomen!
Dat ze die zomaar hebben liggen, meestal alleen maar incourante modellen.
Las vandeweek ook al dat de nieuwe Explorer er gewoon lag…
Toch maar even een goedkoop retourtje boeken dan maar ?
Een modaal inkomen met een gezin? Succes. Alsof dat dan een prioriteit kan zijn? Tja, ze hoeven geen kleren of schoolgeld of op vakantie, da’s waar
Je snapt het dus echt niet of ben je zo’n verbitterd oud mannetje…?
Het is heel simpel zoals McKip en HorloG hierboven ook al hebben aangegeven.
Dan idd maar geen vakantie of een voordelige, niet de nieuwste >50" tv, geen nieuwe voetbalschoenen, langer blijven rijden in de auto, etc.
Prioriteit!
Ik ben geen verbitterd oud mannetje, maar jij waarschijnlijk een goedverdienend mannetje zonder inlevingsvermogen. Welke l*l met een modaal inkomen spaart nu voor een Rolex als hij een gezin moet onderhouden?
Daar vergis je je in. Ik spaar en stel prioriteiten. Net als andere liefhebbers van horloges, audio, motoren, en andere luxe artikelen die ik ken
En het leuke is dat niemand iets tekort komt!
Aha, het hele gezin draagt een Rolex. Leuk. En aan jouw postings te zien, en jouw leeftijd kennend, onderhoud jij hoogstwaarschijnlijk geen groot gezin meer, en heb jij een goed inkomen.
Nou, ik heb idd mijn vrouw ooit een nieuwe Datejust gegeven. Na een korte periode deze gedragen te hebben wilde ze 'm verkopen om geld te genereren voor een vakantie van haar en onze dochter.
Rolex verkocht en zij samen op vakantie.
Prioriteiten!
En ook hier vergis je je in, maar wij hebben wel allen de instelling: je leeft maar één keer dus geniet er van!
Ik stop met dit gepraat. Modale gezinnen hebben vaak al geen geld voor vakantie, amper voor schoolboeken en kleding. En een vakantie voor het geld van een Date Just? De camping in Drente of een hele goedkope vlucht naar de Costa Brava. Maar goed, we zitten hier niet off topic, dus ik stop ermee.
Blijkbaar heb je geen idee wat een Datejust oplevert of je bent gewend aan hele dure vakanties en dan komt het puntje ‘prioriteit’ weer om de hoek kijken