Natuurlijk zal het weer onzin zijn.
Dat ligt aan heel veel factoren. Voor elk onderzoek is er wel weer één die het tegendeel bewijst.
Met onderzoeken veeg ik mijn bips af!
Echter gaf je aan te willen stoppen.
Zullen we dat dan maar doen?
‘traditionele gezinnen met een werkende met een inkomen tot 35k hebben het zwaar’
Lolwut. Komt dit bericht uit 1996 ?
Tegenwoordig leef je richting de armoedegrens.
En nee… een Rolex kopen is dan geen prioriteit.
Lachen, pa met een Rolex, de kinderen met gaten in de kleren, en vrouwlief achter het raam om bij te verdienen. Misschien in sommige buurten…
Prioriteiten…
Je wilt dus eigenlijk helemaal niet stoppen nu je een medestander hebt gevonden?
Zo leer je wel je medeforummers kennen
Ik werd jou nogal zat. Dat zal het meer geweest zijn
Het is gewoon onzinnige hebbehebbe-luxe.
En leuker dan aandelen. Nu kost beide geld wanneer je er weinig verstand van hebt. Echter heb je met een Rolex nog een leuk klokje om de pols en bij aandelen niet.
En net als met aandelen moet je het alleen doen met geld wat je echt over hebt.
Zodra ik horloges moet gaan verkopen om m’n leven te bekostigen gaat er iets financieel niet helemaal lekker (of hoor ik zulke dure horloges niet te kopen in the first place. )
Om toch nog een beetje on-topic te blijven, ik denk ook dat je met een modaal inkomen (35K) en een gezin uiteindelijk een nieuwe Sea Dweller kunt kopen (en je niet hoeft te verlagen tot hommage rommel ). Misschien niet in een bepaalde periode in je leven en misschien moet je prioriteiten stellen maar als je de tijd neemt kan het echt wel.
Voorbeeld; stoppen met roken. Ga uit van 1 pakje per dag van 5 euro. Dat is 1.825 euro per jaar. Binnen 7 jaar heb je een Sea Dweller om de pols hangen. En je hebt het niet eens geld uitgegeven, je hebt het geïnvesteerd in tegenstelling tot roken.
En als je niet rookt?
Dan ga je 7 jaar niet meer naar de hoeren. Moet ik nu alles uitleggen hier.
Maar dan ga je dat geld toch niet aan een seadweller besteden, als je schoolgaande kinderen hebt. Dan besteed je dat toch aan je kinderen? Wat voor iemand met een modaal inkomen koopt dan in plaats daarvan een Rolex? Geen vriend van mij in elk geval.
Ik zei ook hierboven dat het misschien niet in een bepaalde periode lukt. Als je opgroeiende kinderen hebt kan het lastig zijn. Maar die hou je niet je hele leven, of je moet aan een tweede leg beginnen. Overigens nog duurder dan een Sea Dweller (van horen zeggen ;-)).
Dan kan ik een Boeing 747 kopen inclusief Rolex dragend personeel…
Daar heb jij vrij snel last van en niet alleen bij mij is me de afgelopen tijd opgevallen. Zal niet de kift zijn, daar geloof ik niets van want als jij echt wil kan je ook een Grand Seiko kopen
@marijn Helemaal eens. Tsja, het heeft bij mij ook fors lang geduurd voordat ik een beetje horloges kon kopen. Hobby is over het algemeen toch luxe. Huisje-boompje-beestje willen voor jan-de-werkman nogal eens genoeg troubles geven om rond te komen zodat het het zich drukmaken om een EUR <500 klok al niet eens aan de orde is.
@Sammie Wat betreft discipline, helemaal eens. Voor veel mensen is dat een probleem. Ik ben zelf ooit begonnen met elke 5 gulden munt en nog een korte tijd elk 5 euro biljet te verzamelen wat in mijn portemonnee terugkreeg als wisselgeld. Het duurde even maar toen kon ik eindelijk als Jan Modaal toch een eerste TIssot TXL kon kopen.
Overigens vindt ik de blauwe Ancon dan toch echt wel mooi.
Maar… het kan altijd nog goedkoper. Voor Jan Modaal is een Kiber altijd nog een optie…
Stevige klok en loopt super goed en is ook een hommage.
Het maakt niet uit wat de openingspost is. Uiteindelijk lopen vrijwel alle onderwerpen de laatste tijd uiteindelijk op fitties uit.
En @marijn (ja sorry dat ik je nu weer tag) eigenlijk ben jij best vaak aanwezig bij die fitties, en roept dan ook steeds dat je er klaar mee bent enzo. Je zou je ook gewoon niet meer kunnen mengen in die, vaak inderdaad zinloze en offtopic, discussies…
Waarom houden we ons niet gewoon aan het onderwerp van het topic? Wellicht een forumregeltje toevoegen? Is niet eens zo gek, zie je op andere fora ook regelmatig toch? Ik houd helemaal niet van teveel regels, maar al dat gebitch is ook vermoeiend om steeds door te scrollen…
(I know, I know… Ook ik maak me er wel eens schuldig aan).
Klopt, moet ik niet doen. Ik kom echter wel steeds dezelfde mensen tegen. Dat is het eigenlijk. Ach, ik plan een mooie post op 19 oktober omdat ik hier dan tien jaar aanwezig ben. Misschien ben ik hier ook te lang.
neeeeee, niet nog een regeltje, de mods kunnen de huidige al niet of met moeite handhaven