Sea Dweller "oud" of "nieuw"?

Alweer een tijdje de Sea Dweller in bezit echter de SD4000 lonkt wel heel erg naar me.
Momenteel geen fundings (moet mijn nieuwe bestelde keuken nog afrekenen :D) dus kan geen overhaaste beslissingen maken.
Maar zal ik er voor gaan sparen of zou de nieuwe SD niet veel verschil maken met mijn huidige?
Voor het verschil koop je toch best een redelijk klok?
Sparen of …

Mijn huidig toppertje

Matte bezel, glimmende dial, straps staan beter op deze kast.

De nieuwe SD

Glimmende keramische bezel, matte maxi dial, glidelock, nieuw

die glimmende keramische bezel is wel erg bling bling vind ik

kun je niet gewoon die matte wijzerplaat op je huidige laten zetten? :wink:

Ik heb momenteel nog een voorkeur voor de oude, vind de streepjes op de bezel bij de nieuwe nogal druk.

Y1984 Schreef:

Ik heb momenteel nog een voorkeur voor de oude,
vind de streepjes op de bezel bij de nieuwe nogal
druk.

Volledig mee eens.

Als ik de “oude” zou bezitten zou ik meer dan tevreden zijn :wink: Toch gaat mijn voorkeur wel uit naar het nieuwe model (zelfde met de Submariner) ik vind de keramische bezel en de vorm van de kast mooier.

Blijft een lastige vraag. Degene die geen Rolex hebben vinden het wel best zo. En zij die het geluk hebben een Rolex te dragen, willen graag nog een andere Rolex.

Het ligt er maar net aan wat je nog meer in de verzameling hebt.

Glidelock is echt zo`n fantastisch systeem! Cerachrom bezel tja… Ik vind het prachtig! Zeker van de Seadweller.

Het is zo`n ander horloge.

De nieuwe lijn is gewoon van deze tijd. De oudere modellen zijn klassiek/tijdloos.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de nieuwe No Date ipv de two liner. Dit alles vanwege de moderne specs en het al hebben van een gmtmaster II.

Maar goed. 2k verschil is serieus veel geld. En daar heb je inderdaad een aander mooi exemplaar voor. Aanbod van de dweller is ook redelijk goed momenteel. Dus veel concurrentie bij verkoop.

Wat vind ik mooier? De nieuwe!

Ja, de nieuwe maakt weinig verschil met de oude en ja, voor het prijsverschil koop je een mooie andere klok. Maar de SD4000 heeft een meer high-end uitstraling vind ik terwijl de oude, zoals al eerder genoemd, wat tijdlozer is. Maar in die beredenering zit geen emotie en da’s uiteindelijk wel waar het in onze passie om gaat toch? Ik zou sparen voor de nieuwe en ze lekker allebei naast elkaar in de kist laten logeren. Beide prachtige klokjes :)-D

De oude Dweller is prachtig maar de nieuwe vind ik juist wat mooier met de kleine doorlopende streepjes op de bezel, en iets dikkere crownguards.

En het feit dat ze de kast niet zo breed hebben opgepompt is ook een hele dikke plus.

Voor het verschil is inderdaad een leuke klok aan te schaffen maar als de nieuwe Dweller geen stress met moeder de vrouw oplevert of tergende pijn in de knip, dan zou ik het wel weten.

Groeten,

Noel.

Ik had precies dezelfde overpijnzing.

Vorige week es wezen kijken. En oh boy, watt is die nieuwe mooi. En wat noel al zei, t niet zo oppompen vd lugs spreekt me erg aan. Die vd nieuwe sub vind ik te breed.

De algehele uitstraling vd nieuwe dweller is ook wat chiquer door de keramische bezel. En hij oogt met zn forsere elementen wat meer v deze tijd. De iets vollere indexen en wijzers doen t klokje wwt groter ogen. Terwijl de oude juist kleiner oogt. Zelfs kleiner dan de ouwe sub.

En de glidelock… Wat mis ik zo iets hoogstaands tov dat blikken ding op de ouwe…

Als ik destijds de keuze moest maken, dan was ik waarschijnlijk voor de nieuwe gegaan. Maar nu ik de ouwe al heb vind ik t moeilijk om m te flipperen.

Ik neig zelf ook meer naar de nieuwe SD maar het prijsverschil dwingt me om er goed over na te denken…zo, n 2,5k. Normaal ben ik vrij impulsief in deze keuzes.
Toch maar binnenkort even de SD ergens passen…

Die streepjes zijn juist terug van vroeger, de vorige had het echter niet.

De oude SD vind ik sowieso mooier en minder ‘opvallend’ dan de blinkende nieuwe bezel. Plus de bezel is wat minder druk bij de oude, vind ik ook een pluspunt.