Seadweller of submariner date

Beste heren,

na de aankoop van mijn royal oak wil ik ook een stalen rolex aankopen. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een seadweller en een submariner date behalve het feit dat de seadweller tot op grotere diepten waterdicht is?

Seadweller geeft een heliumventiel, om heliumgas te laten ontsnappen.

De Seadweller is ook wat dikker (kast) en zwaarder. De Seadweller heeft geen datumloep.

Vaak is die loep de reden, of voor een Sub of voor een seadweller te kiezen.

Veel subliefhebbers vinden de submariner (met datum) de meest pure submariner.

Ik ben van mening dat dit niet zo is. er is namelijk ook nog een non chronometer zonder datum aanduiding. Deze uitvoering is het meest verwant aan de allereerste submariners van 51 jaar geleden.

Het is voornamelijk een kwestie van smaak, beide is een goede keuze.

Ik sluit me aan bij de mening dat de datumloze sub de oer-sub is, deze zou dan ook mijn voorkeur hebben.

Ruud

Als er ooit een Rolex komt, dan is het voor mij de Sub zonder datum. De wijzerplaat is veel harmonischer dan de versie met datum.

gr,
Hans Mennink

Ik kan je aanraden de Chronos van deze maand te kopen. Staat een mooi artikel over de nieuwe Seadweller in met o.a. een korte vergelijking met de Sub en een interessante vergelijking met de IWC Aquatimer. Ik heb door het artikel zeker meer respect voor Rolex gekregen.

Beste heren ik zag op de rolex site ook seadwellers met datumvenster.
Is dit een nieuw model?

Nee, seadweller heeft altijd een datum, maar niet zo’n vergrootglas erboven, zoals de sub met datum wel heeft.

Ruud

Go for the seadweller, de mooiste sub die er is.

http://www.imageshack.us][img]http://img206.echo.cx/img206/7725/sdimpact21uh.jpg[/img

Naar mijn ervaring is het de submariner met datum die het meest gevraagd en verkocht wordt.

Marley

In ieder geval de mooiste foto :wink:

Ruud

Heb net een maand een Seadweller terwijl ik een Sub wilde. Seadweller is dikker, aparter, geen loep is een voordeel voor mij, helaas is ie iets duurder, kreeg wel 15% korting op de klok dus mooi meegenomen. Super tevreden, wat een klok