Seadweller of submariner zonder datum

Zou graag een rolex kopen maar twijfel nog tussen deze modellen. Even mijn gedachtengang: Ik zou kiezen voor de submariner zonder datum omdat die eenvoudiger is: hoe minder er aan is hoe minder er kan stuk gaan.

Verlos mij uit mijn lijden!!!

dank jullie wel,

de blaft

Maakt niet uit, een Rolex gaat niet kapot.

dus met datum heb je echt geen spijt ervan van zo topmerk

Ik had ook aan Sea-Dweller gedacht, maar om 1000 euro extra te gaan betalen voor een Helve functie wat ik niet gebruik vind ik nergens over gaan. Het brengt alleen maar extra service kosten met zich mee.

Uiteindelijk heb ik voor de Submariner 14060M gekozen om de volgende redenen:

  • “clean” look
  • een zichzelf bewezen uurwerk (3130), zonder complicaties dus “minder” problemen in de toekomst. Plus het brengt ook minder onderhoudskosten met zich mee.
  • geen cyclop, ik houd er gewoon niet van. Hierdoor is het ook minder Rolex “schreeuwerig” wat ik ook wel prettig vind.

De nadelen die algemeen bekend zijn:

  • geen datum - ik heb 'm nu bijna 2 maanden maar na paar weken mis ik de datumfunctie al niet meer (gelukkig).
  • het heeft nog de oude bracelett 93150 met holle links en geen SEL. Plus dat het “ratelt”. - Ik merk niets van dat alles, het enige wat ik weet is dat het lekker comfortable draagt en het heeft een goede balans.
    Je voelt de horloge, maar het gewicht is niet zo overheersend aanwezig in tegenstelling tot de Seiko Monster wat ik ook heb.

ps Out of the box loopt ie +1 sec/dag. Ik ben gaan experimenteren met crown posities 's avonds en met de crown down loopt ie na een week nog steeds gelijk!

Zoals je ziet, ik ben er heel blij mee :slight_smile:

ik heb ook lang aan een rolex gedacht en ik denk als het er nog een keer van komt het ook een gewone sub zonder datum zou worden.

mvrgr joost

skx779k Schreef:

Ik had ook aan Sea-Dweller gedacht, maar om 1000
euro extra te gaan betalen voor een Helve functie
wat ik niet gebruik vind ik nergens over gaan. Het
brengt alleen maar extra service kosten met zich
mee.

Uiteindelijk heb ik voor de Submariner 14060M
gekozen om de volgende redenen:

  • “clean” look
  • een zichzelf bewezen uurwerk (3130), zonder
    complicaties dus “minder” problemen in de
    toekomst. Plus het brengt ook minder
    onderhoudskosten met zich mee.
  • geen cyclop, ik houd er gewoon niet van.
    Hierdoor is het ook minder Rolex "schreeuwerig"
    wat ik ook wel prettig vind.

De nadelen die algemeen bekend zijn:

  • geen datum - ik heb 'm nu bijna 2 maanden maar
    na paar weken mis ik de datumfunctie al niet meer
    (gelukkig).
  • het heeft nog de oude bracelett 93150 met holle
    links en geen SEL. Plus dat het “ratelt”. - Ik
    merk niets van dat alles, het enige wat ik weet is
    dat het lekker comfortable draagt en het heeft een
    goede balans.
    Je voelt de horloge, maar het gewicht is niet zo
    overheersend aanwezig in tegenstelling tot de
    Seiko Monster wat ik ook heb.

ps Out of the box loopt ie +1 sec/dag. Ik ben gaan
experimenteren met crown posities 's avonds en met
de crown down loopt ie na een week nog steeds
gelijk!

Zoals je ziet, ik ben er heel blij mee

Leek zijnde vraag ik me af wat je bedoelt met 3130 bewezen uurwerk?
Is het binnenwerk identiek aan dat van de seadweller?, daarmee bedoel ik het raderwerk dat de klok stuurt aangezien er bij een seadweller nog een datumschijf moet ronddraaien.

tot al bedankt voor de reacties!
Is de armband hol van de sub en van de seadweller niet? Kan je hem kopen met volle linken.

De sub, no date… Vind ik de mooiste Rolex. (oeps, even de daytona vergeten :wink: )

blaft Schreef:

Leek zijnde vraag ik me af wat je bedoelt met 3130
bewezen uurwerk?
Is het binnenwerk identiek aan dat van de
seadweller?, daarmee bedoel ik het raderwerk dat
de klok stuurt aangezien er bij een seadweller nog
een datumschijf moet ronddraaien.

tot al bedankt voor de reacties!
Is de armband hol van de sub en van de seadweller
niet? Kan je hem kopen met volle linken.

3130 is het type uurwerk van de Submariner. De 3135 is hetzelffde uurwerk maar dan met datumfunctie erbij. Zowel in Sea-Dweller als in Submariner Date zit dit 3135 uurwerk in.

Submariner heeft holle tussenstukjes en de SD heeft de nieuwe SEL armband, alles is massief dus.
Ik weet niet of de nieuwe SEL armband op de Sub past, daar ben ik nog niet over uit. De berichten die ik daarover las zijn verdeeld, de ene zegt van wel en de ander zegt van niet. Totdat ik het zelf met mijn eigen ogen zie, dan weet ik pas met zekerheid of het zo is.

Bij Rolex AD (authorized dealer) zelf kan je hem niet kopen met een ander armband, want het wijkt af van de standaard specificatie. Dat is hun beleid. Los kopen kan zelfs ook niet geloof ik, dit om “counterfeit” tegen te gaan. Ook een beleid van hun.

bedankt skx.
Ik heb de indruk dat je ze moeilijk tweedehands vindt die subs zonder datum. Ik vind het wel spijtig van die holle armband. Ik zal eens bij een dealer binnenspringen om meer uitleg.

Ik ben regelmatig te vinden op www.timezone.com en ze hebben daar een “Sale Corner”. Veel van de vaste gasten daar verkopen/wisselen hun horloges. Je vindt vaak wat je zoekt.

Over het algemeen is het daar betrouwbaarder dan bijv via e-Bay. Kijk eerst naar de referenties van de verkoper, dan zit je safe.

http://forums.timezone.com/index.php?t=threadt&frm_id=32

Succes

Ik zal eens kijken. Op het duitse rolex forum staat momenteel een prachtige seadweller te koop. Zal daar ook even mijn licht opsteken.

Heb in februari een Sub zonder datum gekocht, geen spijt!
Dit is ook de orginele duiker, de datum kwam er pas later op.

Ik zou de Seadweller nemen:

  • een ietsje meer exclusief model;
  • meer stealth/onopvallender;
  • dikkere kast en massieve band;
  • datumfunctie zonder dat je vast zit aan een loupe;
  • Helium ventiel is leuk maar niet meer dan dat.

Begin dit jaar stond ik voor dezelfde keuze, en na lang dubben werd het… … de GMT II :slight_smile:
Historie, veelzijdigheid door de GMT functie en vooral het draagcomfort gaven mij de doorslag.
Ga vooral eens passen bij de juwelier. Pas toen werd mijn keuze eenvoudiger.

Succes met kiezen!

wel raar dat je van de seadweller naar de gmt gaat. Het zijn toch totaal verschillende horloges. Mijn voorkeur gaat uit naar de duikersuurwerken omdat die dicht zijn voor allerlei troep. Je bent dus zeker dat het binnenwerk intact blijft. Het moet ook eenvoudig blijven, geen functies waar ik niets mee kan aanvangen. Binnenkort zit er zelfs een wijnkelder en een olympisch zwembad aan je uurwerk als je begrijpt wat ik bedoel.
Hoe is het draagcomfort van de gmt beter dan de sub? Kan je daar iets meer over kwijt?

blaft Schreef:

Ik heb de indruk dat je ze moeilijk tweedehands
vindt die subs zonder datum.

Nou nee, ze zijn overal wel te verkrijgen bij bijna iedere (internet)winkel liggen er altijd wel wat 2ehands Subs zonder én met datum, Seadwellers etc.

GMT-band heeft kleinere sluiting, loopt “mooier” door over je pols. Is platter, makkelijker met schrijven ook, als je m aan je schrijfkant draagt, natuurlijk…

blaft Schreef:

wel raar dat je van de seadweller naar de gmt
gaat. Het zijn toch totaal verschillende horloges.
Mijn voorkeur gaat uit naar de duikersuurwerken
omdat die dicht zijn voor allerlei troep. Je bent
dus zeker dat het binnenwerk intact blijft. Het
moet ook eenvoudig blijven, geen functies waar ik
niets mee kan aanvangen. Binnenkort zit er zelfs
een wijnkelder en een olympisch zwembad aan je
uurwerk als je begrijpt wat ik bedoel.
Hoe is het draagcomfort van de gmt beter dan de
sub? Kan je daar iets meer over kwijt?

De GMT sprong om de pols er eigenlijk gelijk uit wat looks betreft. Een beauty, was gelijk verkocht. Wist altijd zeker dat het de Sub looks zou zijn dus dat verraste mij ook zeker. Foto’s geven wel een indruk maar in het echt is het toch anders. Naast de smaak telde het draagcomfort ook.

De GMT is in vergelijking met de Sub en helemaal voor de nog dikkere Seadweller slanker van kast en ligt daardoor wat platter om de pols, ook met pak / overhemden wat ik veel op het werk draag is het nooit krap met de manchetten. De sluiting is kleiner door het ontbreken van de diver extention link wat ik prettig is met typen op de pc of schrijven. Sommige vinden de kleinere kroon een nadeel, was voor mij geen echte issue. Waterdicht is de GMT tot 100 meter, meer dan genoeg voor mij. :slight_smile: Het zelf kunnen verwisselen van de lunettes is een leuke bijkomstigheid, je hebt bijna drie nieuwe horloges :slight_smile: Draag op dit moment de meest klassieke rood/blauwe versie, de Pepsi.

en een eigen foto, nu met de rood/zwarte lunette op het instructieboekje

Mooie foto’s, zeker die grote. Ik val op de grotere kroon van de sd of sub. Die van de gmt lijkt te klein voor het horloge. Maar ja, smaken vallen niet te betwisten.