Seadweller oude stijl

Thx, voor mij zal ie een afgewisselde daily beater worden, naast m’n Seamaster. En natuurlijk ook voor de nette black&white gelegenheden.

hcptdg Schreef:

Totaal niet mee eens. Heb zowel een Sub als een SD
Die luxe heb ik helaas niet :stuck_out_tongue:

en voel zelf nuwelijks verschil. De Dweller ookt
ook niet veel dikker of lomper dan de sub imo.
Daarvoor dacht ik al dat ik ze eens gewoon in 't echt moet zien en voelen. Weet nog niet wanneer ik ergens langs kan gaan. Weet ook nog niet bij wie.

Daar heb ik ook lange tijd over na zitten denken. Het liefst wil ik em origineel houden. Keuzes keuzes keuzes… Nou ja, eerst maar eens kijken waar ik ze kan vergelijken.

Hij blijft prachtig!

Vers van de pers (Rolexforum)

http://www.rolexforum.nl/topic.php?id=11114

hans

thx! had em al gezien.
Nog een vraagje: weet iemand of er nog verschillen zijn in de verschillende versies sinds de F-serie? Daar zitten namelijk geen pin-holes meer in de kast. Maar zijn die erna allemaal gelijk aan elkaar? Of zijn er toch nog verschillen, zoals andersoortige lume (luminova?), soort staal, uurwerk (toch 3135 allemaal?), glas, etc.
Elke dag vind ik weer wat nieuws en leer ik weer wat bij, maar misschien dat wat kenners me verder op weg kunenn helpen.

Er zijn (jaar niet helemaal bekend) na 2007 exemplaren geleverd met een iets andere wijzerplaat. De verschillen zijn miniem, maar toch. Krabong van dit forum is de Grote Deskundige (en freak) op het gebied van Lange en Korte F op de plaat.
Verder heb ik niet het idee dat er nog andere verschillende versies zijn uitgeleverd, maar bij Rolex weet je het nooit. Die houden altijd mediastilte…

Thx! Dit verhaaltje komt me ook bekend voor, wist niet dat de grens op 2007 ligt.

Is is straight nieuw of juist oud?
Is links straight of italic?

straight is kort en italic is lang
kort (short) is de serie die later is opgedoken, maar niemand weet precies van wanneer ze dateren. Op het rolexforum kun je er met de zoekfunctie veel meer over lesen (en daar kom je ook tensotte :slight_smile: )

hcptdg Schreef:

straight is kort en italic is lang
kort (short) is de serie die later is opgedoken,
maar niemand weet precies van wanneer ze dateren.
Op het rolexforum kun je er met de zoekfunctie
veel meer over lesen (en daar kom je ook tensotte
:slight_smile: )

Haha, daar heb je gelijk in, maar je was er zo enthousiast over begonnen dat ik de vraag meteen maar had gesteld. Wederom bedankt!

Filmpje!

Bij mij geen fimpje te zien

harb Schreef:

Bij mij geen fimpje te zien

hcptdg bedankt

GR harb

Thx voor de video! De Seadweller ziet er idd erg bulky uit vanaf de zijkant. Belangrijk als ik em ga vergelijken met een Submariner.

Dik vind ik niet heel erg, zolang het er relatief maar niet dik uitziet. Ik bedoel, de Luminor van Panerai is ook geen slank horloge. Door het formaat (44mm) van het horloge vind ik de dikte in proportie met de rest van 't klokje.
Bij de Seadweller moet ik daar eens goed op letten, want met z’n 40/41mm is dat wel een stukje anders.

Nogmaals bedankt!

Voila: L, 1 x 5513 en R, 1 x SD

en

L, 1 x SDen R, 1 x 5513

vers van de fotopers :slight_smile:

Thx!

Argh… ik zou eigenlijk gisteren gaan kijken, maar is wat tussengekomen. Hopelijk dat ik volgende week een gaatje kan vinden.

Dag mensen,

Willen jullie aan een beginner eens uitleggen wat nou eigenlijk de grote verschillen zijn tussen de seadweller en de submariner?
Zo op het oog zie ik alleen het datumloepje, een andere tekst op de wijzerplaat en begrijp ik uit dit draadje dat de dweller een stukkie dikker is, maar weer niet zo dik als de deepsea…

Er zijn ook Submariners zonder datumloepje hoor (die zijn dan ook een stuk mooier dan die met :slight_smile: ) Model 14060 en 14060M.

http://www.rolexforum.nl/topic.php?id=10625

De SD heeft een Heliumventiel dat bedoeld is voor tijdens de decompressie na het duiken. Door dit ventiel kan het eventueel ontstane Heliumgas ontsnappen. Als dat niet zou kunnen dan zou het glas eraf kunnen springen (in theorie). De SD is dan ook gegarandeerd tot 4000 ft = 1220 meter.

Dat je als horlogedrager niets hebt aan de Heliumventiel lijkt duidelijk, maar het is en blijft een icoon uit de Rolexcollectie.

Heb hem zelf ook, een superklok.