Seadweller

Was al een tijdje geleden van plan een Seadweller te kopen maar er zijn een aantal andere tussen door gekropen. Maar wil deze zomer nu eindelijk een Seadweller kopen. Maar weet iemand een betrouwbaar en voordelig adres.
Want Schaap en Citroen zijn wel betrouwbaar maar hier betaald je volgens mij echt de hoofdprijs.

Kijk eens bij de Highend aanbieders en Horlogerieen op http://horloge.startpagina.nl, daar zijn er een paar bij die mooie Seadwellers, nieuw of gebruikt, aanbieden.

In een goed gespek krijg je bij Schaap & Citroen ook echt wel een leuke prijs hoor.

10-20% off moet haalbaar zijn. Altijd onderhandelen. Als het niks oplevert kun je altijd nog naar Dusseldorf. chrono24.com is ook iets om in de gaten te houden.

Bedankt voor jullie reactie.
Ik gisteren een Seadweler uit nov. 2005 gekocht. Zodra ik de klok in handen heb zal ik een foto en alle details vermelden

Waar heb je deze nou gekocht als ik vragen mag?

Hoi Roemer,

10-20% …ik neem aan dat je dan niet de off dealers bedoeld,want dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Er is altijd voldoende vraag naar Rolex sporthorloges,kan me echt niet voorstellen dat bijv Schaap/Citroen
deze hoge korting geeft.
Ik heb door de jaren 7, vergelijkbare,horloges gekocht (gemiddeld 3500 tot 4500 euro) en echter altijd was het ‘graag of niet’. Wel een extra leren band e.d.,maar daar hield het bij op.
Ben benieuwd of ik de enige bent…

Ik overweeg ook de aankoop van een horloge en zit met dezelfde “prijsvraag”. In mijn geval betreft het een Sinn 356 SA Flieger. In de prijslijst van Sinn en de NL versie worden vaste prijzen genoemd. Deze prijs wordt ook in de winkel gevraagd. Het betreft hier een bedrag van 1300 euro en niet het dubbele zoals bij de Seadweller. Kan ik dan toch wat proberen of is dit ‘not done’? Als alternatief heb ik ook de tocht naar Duitsland voor een nog onbekende korting als mogelijkheid. De reis zelf kost mij niets (lease auto) anders dan een dagje op pad.

Je kunt natuurlijk het standpunt hebben dat dit gewoon de prijs is en verder niet zeuren. Maar met zeer weinig Sinn leveranciers in NL kun je dan ook niet kijken en vergelijken. Ook op een Miele wasmachine kun je succesvol en aanzienlijk afdingen dus waarom niet bij een twee maal zo duur horloge? En in mijn geval levert een korting van 10% toch mooi weer wat op waardoor de prijs op het niveau van vorig jaar komt. Want tot mijn ongenoegen was de prijs aanzienlijk opgehoogd in de nieuwe prijslijst.

Sinn geeft eigenlijk geen korting. De prijs bij de fabriek is eigenlijk net zo hoog als in Nederland bij HPN. Korting is eigenlijk not-done.
Ken iemand die kocht 4 Sinns (niet tegelijk) en kreeg bij de 4de nog geen 5% korting.

Stuur me anders even een PM

Ik weet niet of het echt "not done"is, het blijft toch steeds weer veel geld dat je uit geeft. Dus probeer ik het zelf wel altijd maar vindt niet alleen de prijs van belang. Ook de service en betrouwbaarheid vindt ik erg belangrijk.

Helemaal mee eens HB, dus voor welk model (metaalsoort, kleur en bandje ; foto ?!) en welke dealer heb je gekozen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met Rolex. Maar met een aantal andere high-end merken wel (Omega, Chronoswiss, Zenith) en het heeft mij nog altijd geloond, en soms aanzienlijk, om te onderhandelen. Toegegeven 20% is wel erg veel, maar meer dan 10% is mij in die gevallen steeds gelukt. Je kan het doen overkomen dat je serieus van zins bent een nieuw exemplaar aan te schaffen maar twijfelt tussen een specifiek model dat zij in de collectie voeren en een merk dat zij niet, maar een andere juwelier wel voert. Maar nogmaals ik zou altijd eerst op www.chrono24.com kijken. De beste deals heb ik daar gedaan.

groet Jeroen.

Dat komt ook omdat Sinn-horloges al erg scherp geprijsd zijn. Ze maken geen reclame, wat prijsverhogend werkt en hebben een heel beperkt dealernetwerk. Wat betreft prijs/kwaliteit vind je niet snel een betere deal.

Ik heb gisteren mijn Seadweller ophaald bij William Wien (wwwatches.nl)
De klok is uit eind 2005 en in nieuw staat met alle dozen en toebehoren.
De reden om uiteindelijk bij hem te kopen.
Goede reputatie en betrouwbaar, kennis van zaken, goede prijs en tevens is het een zeer vriendelijke man met net als wij een tik voor bijzondere horloges.

Gefeliciteerd! We willen natuurljk tzt foto’s zien!
Hoe ben je bij William Wien gekomen eigenlijk?

Tja foto’s moet ik van het weekend doen.
William had vernomen dat ik op zoek was naar een nieuwe of bijna nieuwe Seadweller. Dus heeft mij benadert, en dan te bedenken dat ik soms bij andere verkopers wel 2 wkn moet wachten voor ik antwoord krijg op een vraag.
Vindt ik toch wel positief punt van WWW