Seagull 1963 betrouwbaarheid ervaringen

Beste horlogeliefhebbers,

Ik vind de 1963 een erg mooi verhaal en uiterlijk hebben en ben van plan om er een aan te schaffen. Echter maak ik me zorgen om de betrouwbaarheid van het horloge. Iemand die het horloge al wat langer in bezit heeft en hier ervaring mee heeft?

Alvast bedankt!

2 likes

Bedankt voor het delen!

Hi,

Ben al een tijdje in het bezit van een Seagull 1963 chrono. Ik vind het een mooi horloge maar een kleine opwindkroon. Opwinden vind ik lastig.

Uurwerk loopt keurig op tijd, alleen reset bij mij de chrono niet naar 0, die functie gebruik ik dus niet.
Misschien eentje kopen in het blauwe gedellte, nieuw zou ik niet doen…maar duur zijn ze niet…

1 like

Bedankt voor je antwoord! Hoe bedoelt je reset hij niet naar 0? Deed hij dit eerst wel? Was eigenlijk van plan om hem nieuw te kopen met de hoop dat deze dan wat langer mee zou gaan. Waarom lijkt je dat geen slim idee?

Hoi,

Ik heb geen idee waarom hij niet naar 0 resetten, maar lopen doet hij wel goed. Maar ja… als ik een horloge draag, moet hij wel 100% zijn en dat is hij nu niet.
Er komen vast nog wel andere reacties. Ga niet op die ene van mij af, maar ik wilde je deze niet onthouden.

2 likes

Ik sluit me aan bij TS, omdat ik ook al een tijd zo’n 1963 op de wishlist heb staan met chrono. Dus ook zeer benieuwd naar langere termijn ervaringen.

En er is geen manier om dat met de knoppen te herstellen (calibratie)?

2 likes

Ik heb ook een 1963 in bezit. Buiten dat ie gewoon gaaf is om te zien, loopt ie bij mij prima!
De chrono reset de keren dat ik er mee aan het spelen ben zoals het hoort op de 12-uurs positie.

Ik draag ‘m persoonlijk eens in de zoveel tijd, hoe hij bij veelvuldig dragen loopt durf ik dus niet te zeggen.

Hier ook nog even een plaatje voor de sfeer!;

3 likes

Ik heb de 1963 panda een paar maanden.
Loopt heel goed. De open case back is echt heel erg mooi. Stuk mooier dan mijn omega co axial als je het mij vraagt.

Als je de panda wilt… dan is hij ( wellicht) te koop

3 likes

Wat is voor jou betrouwbaar?

Houd er rekening mee dat elke mechanische chronograaf onderhoud nodig heeft en dat dit onderhoud duurder is dan een standaard uurwerk. Voor een horloge met een ST190x kan dit al snel in de richting van het aankoop bedrag gaan omdat het in de regel niet om dure horloges gaat. In deze prijs categorie zal het snel voordeliger zijn het uurwerk te vervangen dan het een leven lang te onderhouden.

5 likes

Heb de mijne al jaren.
Probleemloos.

2 likes

Inderdaad, gewoon vervangen als je onderhoud nodig hebt.

Ik heb verschillende van die st19 gehad en ben nooit teleurgesteld.

Ik heb nu deze:

Ook met St19 maar met een wat robuustere kast

4 likes

Ik hoop dat het horloge gezien de prijs 5 jaar meegaat, langer zou voor mij bonus zijn.

1 like

Kans op een maandagochtend exemplaar heb je altijd. Stel dat je 2x de aankoopprijs kwijt bent, 1x voor de aanschaf en 1x voor herstel… voor dat geld heb je nog steeds geen enkele andere mechanische chronograaf :grin:

2 likes

Daar heb je zeker een punt.

Nice😁 wat is dat voor strap?

De kwaliteitscontrole bij San Martin is best goed geregeld. De kans dat je daar een miskoop doet is minimaal.

1 like

Onderbroeken elastiek van Ome Ali :grimacing:

Aankopen bij iets wat een beetje een naam heeft of misschien zelfs garantie geeft kan natuurlijk een hoop ellende voorkomen.

2 likes

Als iemand toevallig nog een redelijk nieuwe Seagull 1963 38mm acrylic heeft liggen welke zij/hij wilt verkopen stuur mij dan even een PB. Anders zal ik er denk ik een bij Poljot24.de aankopen. Zo te lezen hebben leden daar ook redelijk goede ervaringen.

1 like

Toevallig nog ergens een link van dat elastiek?

1 like

De mijne werkt super en is mooi. De chrono doet het goed al vindt ik het wel spannend. Als je de knoppen indrukt voel je wel echt een stevige mechaniek erachter. Niet te vergelijken met een quartz chrono

1 like