seagull 1963 reparatie?

Hallo,

Ik heb een seagull 1963, welke niet meer loopt. Waarschijnlijk is deze te ver opgewonden. Is het, het waard om dit te laten repareren of wordt de lak dan duurder dan de brief.

Alvast bedankt.

Mvg DK

3 likes

Als ik een wilde gok doe kost een reparatie een paar tientjes als het meevalt (hoewel ik me hier dus niet over durf uitspreken).
Of dat de moeite is voor een Seagull met een waarde van 120-130 EUR? Dat gaat volledig van uzelf afhangen!

@Inca kan je wellicht helpen hiermee. Mijn Seamaster 30 heeft hier vorig jaar een piekkfijn onderhoudje gekregen!

Dit is een uitspraak die ik vroeger van klanten al hoorde. Kan gewoon niet!

Te ver opdraaien zou een gebroken veer opleveren. Uurwerk is ergens geblokkeerd of aan onderhoud toe.

Bij dit uurwerk is het snel goedkoper om een nieuwe te plaatsen dan repareren

5 likes

@Horloge24 Ik denk dat u gelijk hebt, als je het horloge nu opwind en je laat de kroon los draait deze weer terug. Als je de kroon vast blijft houden gaat het horloge weer lopen. Lijkt alsof er iets stuk is wat na het opwinden de veer/kroon moet vast houden.

Een reparatie van een paar tientjes, vind ik het wel waard, maar het moet niet meer veel meer worden dan 50 euro.

Bedankt voor de reacties.

50 euro voor een chrono service? Dan wil ik het adres wat je gaat bezoeken :wink:

5 likes

Of juist niet, want zo’n horlogemaker is vast niet zo best. :stuck_out_tongue:

6 likes

Zo te horen is de click(spring) kapot.

4 likes

Als de veer gebroken is, moet het hele horloge tot de laatste schroef uit elkaar. Een ā€œshortcutā€ is bij een chronograaf nooit mogelijk als het de veer betreft.

Voor een paar tientjes zijn er op heel ons continent weinigen die het daarvoor doen vrees ik… :grin:

denk dat je een stuk beter koop af bent als je een nieuwe ST 19 zoekt en laat plaatsen!

En om het nog eens extra duidelijk te maken.
:sunglasses: Probeer eens een stucadoor voor €50,- per uur te krijgen…dan heb je alvast een inschatting wat het uurtarief van een vakman is. Maak nu eens een inschatting hoe lang iemand bezig is een chrono uit elkaar te halen, schoon te maken, defect te verhelpen, eventueel onderdelen bestellen en vervangen, te smeren en af te regelen. Dit allemaal nadat eerst een PO gemaakt is en er een aantal keren heen en weer gemaild, gebeld of ge-apped is….
Ik denk dat het wel gaat lukken voor €50,-

1 like

Stucadoors werken toch altijd met een vierkante meter prijs?

Wellicht bij een hobbyist, maar ik vermoed dat je minimaal aan 150 a 200 euro moet denken voor een nieuw uurwerk en het plaatsen daarvan.

Dan moet je die bellen voor je Seagull, zit je zeker onder de €50šŸ˜Ž

2 likes

En hebben een zwarte prijs en een witte prijs… :sweat_smile:

:rofl:

Verkopen als defect / voor onderdelen en de opbrengst bij een nieuwe leggen…