Seagull 1963: stopt af en toe met lopen

Ik heb onlangs een seagull binnen gekregen. Super blij met mijn nieuwe aankoop. Echter sinds vandaag lijkt het er op dat het uurwerkje af en toe stopt met lopen. Een zachte twist van me pols doet het horloge weer lopen. Bij een kleine inspectie lijkt het alsof het bij een bepaalde ligging van het horloge het wieltje doet stilstaan.
Ik denk niet dat er nog garantie op zit, en de vorige eigenaar treft hier geen blaam.

Is er iemand die mij kan helpen om dit oplossen?
Nieuwe uurwerkje? Demagnetiseren misschien? Wieltje afstellen?

Bedankt alvast voor al jullie input.

Heb je hem elke dag aan? Wat doe je overdag? Zit je de hele dag achter een buro of ben je actiever bezig?

Ik zou eerst uitsluiten dat het horloge niet geheel ‘opgeladen’ is, dwz dat de veer niet voldoende gespannen is. Daar lijkt het namelijk wel op. Met dat ‘wieltje’ bedoel je denk ik de rotor. Deze windt de veer op waardoor het horloge blijft lopen. Dit horloge moet een gangreserve van ongeveer 40 uur. Maar dat is dan wel volledig opgeladen! De rotor beweegt ook niet altijd maar alleen als je het horloge met een bepaalde beweging heen en weer beweegt.

1 like

De Seagull is geen automaat. Dit klinkt als gebrekkige smering en/of ander onheil. Terug er mee, en de garantie aanspreken!

3 likes

Een handopwinder heeft geen rotor?

1 like

Hehe ik heel m’n verhaal getypt. Daar ga ik dan weer. Vrijdag. Ik pak een borrel!

9 likes

Heey wacht, is het geen automaat? -____-’

Ik ga even terug in me hok.

Ik moet toch eens gaan verdiepen in wat ik koop.

21 likes

:laughing:

1 like

Hahahah geweldig!

1 like

Heb ik het dan toch nog opgelost? :joy:
Sorry dat is de drank die spreekt… :yum:

1 like

Haha, @leanbacksout

1 like

Haha toppper!!!

1 like

:rofl::wink:

1 like

:joy:

1 like

Ow man…:sweat_smile:

1 like

leanblackout…

2 likes

Als een Seagull stopt met lopen dan ben je mooi zuur.

2 likes

Te gênant gewoon.
Hier ga ik een litteken aan over houden.

4 likes

Absoluut. Bij elk horloge dat je hier vanaf nu gaat tonen gaan we vragen of het een automaat is. :joy:

2 likes

Raap me op. :smile:

2 likes

Okay… Akward, hardop lachen in de tram. :rofl:

3 likes