Seagull 1963

Dat is waar, maar ik vind de versie met driehoeken en dichte caseback de mooiste. Dus dan is het wel weer de beste keus.

Vond nog een paar eigen foto’s

2 likes

3 likes

Als enthousiaste bezitter van een Seagull 1963 hierbij een link naar een recent item van Teddy
Seagull 1963
(en meteen ook dit topic nieuw leven ingeblazen!)

1 like

Ik zat als liefhebber van mechanische horloges al een tijdje naar dit type te kijken totdat ik ontdekte dat er ook een glasbodem versie was en dan ook nog in panda uitvoering, drie dingen die ik zeer waardeer dus heb ik een aantal maanden geleden besloten ook zo een exemplaar aan te schaffen waarvan hieronder de foto’s.

En het binnenste ziet er dan zo uit.

Za flink wat onderzoek te hebben gedaan naar met name naar dit type kan ik melden dat niet alleen Seagull dit model op de markt brengt maar ook een aantal andere merken zoals Seakoss om er maar 1 te noemen. Ze maken echter wel allemaal gebruik van het ST1901 uurwerk welke van Seagull zelf is. Het zou natuurlijk, de chinezen kennende, ook zomaar kunnen zijn dat ook dit uurwerk weer gekopieerd wordt.

Vanwege het feit dat ik een aantal jaar in China gewerkt heb kan ik jullie melden dat het kopiëren van wat dan ook een eer is voor een Chinees en hij verwacht dan ook vandaaruit waardering te krijgen voor het feit dat hij in staat is het zo exact mogelijk na te maken of soms zelfs beter. Voorgaande zit gewoon vastgebakken in de cultuur en krijg je er nooit uit.

Voorlopig doet mijn “originele” Seagull 1963 het uitstekend als daily driver.

Voor jullie informatie: er is zelfs een Belg op het idee gekomen om de naam seagull1963 in een .com website om te zetten alwaar hij/zij de diverse modellen online aanbied.

P.S. Ik ken dit bedrijf niet en heb mijn seagull ergens anders (voor minder) gekocht.