Seagull 1963

Op de doorzichtbodem van de versie met de zwarte wijzerplaat, die ik bij Poljot24 gekocht heb, stond geen opdruk. Het 19 of 21 zuan slaat, volgens mij op het aantal stenen van het origineel (wat dus niet klopt met het huidige uurwerk) of dat van het huidige uurwerk.

Ik heb wel een opdruk, maar vind dat niet erg. Uurwerk is goed zichtbaar. Bovendien kreeg ik de dichte deksel meegeleverd mocht ik ooit anders willen.

2 likes

Door dit topic ook eenzelfde impulsaankoop gedaan, wordt vandaag geleverd. Is de jouwe al binnen? Nu nog opzoek naar een ander bandje want die nato is echt waardeloos. De kast is al erg dik dus ga sowieso niet voor een nato. Iemand suggesties? Zit zelf te denken aan een mooie struisvogel of een shell cordovan. Misschien zelfs een blauw bandje :scream: kleurt wellicht mooi bij de blauwe wijzers.

1 like

Is inderdaad wat afgeverd😌

3 likes

Om het militaire gevoel een beetje vast te houden, misschien een canvas band een idee?

2 likes

Na de eerste schrik bij het openen van het blikje…hij leek wel erg klein…toch maar om de pols😜

Verhip valt om de pols alleszins mee. Volgens mij blijft hij hier voorlopig op de NATO daar deze er voor zorgt dat het geheel wat meer “presence” heeft.
Daarnaast is het toch een modelletje dat mede door de goudaccenten, kleuren van de wijzerplaat en wijzers wat afwijkt van het gangbare.
Conclusie is dan ook dat hij blijft👌

4 likes

Ziet er overigens afhankelijk van de lichtinval steeds anders uit😄

Chrono getest werkt ook goed

3 likes

Net even teruggekeken in mijn mail en het is inmiddels al weer bijna 5 jaar geleden dat ik dit horloge al een heb gekocht. Had toen precies hetzelfde, vond hem ook erg klein en heb hem toen weer snel doorverkocht. Ik denk dat hij nu wel beter gaat bevallen. Morgen ga ik hen ophalen.

3 likes

Let even op dat de lugs vrij ver uitsteken en er dus best een gat tussen een normale band en de kast zit. IMHO een ideaal horloge om regelmatig een ander natootje op te doen.

Waar heb je momenteel de beste deal voor een 1963 21 zuan 37 mm?
Kom toch sterk in de verleiding.

Blijkbaar nog steeds verslaafd :frowning:

1 like

http://www.watchunique.com/featured/seagull-1963.html

Mocht je hem echt te klein vinden is er altijd nog een andere optie. Wordt hier ook al hebberig naar gekeken😜

Bij mij begint het ook steeds meer te jeuken… Ik vind ze schitterend op foto’s, heb er helaas nog geen in het echt mogen aanschouwen. Ben bang dat ik dan meteen verkocht ben.

1 like

Die 1963 ontpopt zich tot één van de meest populaire klokjes hier opt forum, volkomen terecht trouwens :grin:

5 likes

Maar even een paar foto’s van de nieuwste aanwinst gemaakt :smile:

11 likes

Wat voor back heb je gekozen ?

( proficiat trouwens, veel plezier met deze schoonheid )

grt. Gerard

De glazen met het rode opschrift. Wellicht ga ik daar binnenkort de zogenaamde suikerklont methode op toepassen maar voorlopig laat ik het nog even zo. Had daar ook nog een foto van willen maken maar het was al te donker.

1 like

En dit keer blijft hij😜

1 like

Voor dat geld kun je 'm haast niet laten liggen… …bovendien een prima kolomrad-chronograaf om op te oefenen, in mijn ateliertje in aanbouw. :wink:

Als die van mij na de garantieperiode stopt zal ik aan je denken😜

2 likes