Heb de zoekfunctie al geraadpleegd en gezien dat er meerdere forumleden een aantal jaren terug een dergelijk horloge hebben aangeschaft. Ben er wel door gecharmeerd en wil eigenlijk overgaan tot aanschaf bij een Nederlandse website maar vraag mij eigenlijk af hoe het zit met de duurzaamheid van een dergelijk uurwerkje. Met andere woorden is het weggegooid geld of houden ze het een tijdje vol ?
Een uitstekend en duurzaam uurwerk wat mij betreft. Leuke handopwinder.
Heb er al jaren eentje, een vaste waarde in mijn collectie. Ook eentje voot mijn vader besteld, heeft er ook veel lol van. Die van mij via WUS bij de maker (“thomas”) in China, die van mijn pa in Nederland, zelfde horloge, alleen goedkoper china. Google even op wachtuseek op Seagull 1963 en Thomas, vind je genoeg incl nieuwere versies dan die ik heb. Bij vragen graag een PM
Ik heb er Ă©Ă©n via Poljot24.de en de afhandeling van die aankoop was uitstekend. De mijne is 37mm met saffier en zichtbodem. Prachtig klokje, zeker voor dat geld.
Seagull schijnt vrij nauwkeurige uurwerkjes te maken, maar ik heb me laten vertellen dat de uurwerkjes volledig ongesmeerd geleverd worden. Een droog, nieuw uurwerk loopt heel prima. Garantieclaims als gevolg van een teveel aan olie worden hiermee voorkomen. Pas na een aantal jaar, lang na het verlopen van de garantieperiode, ga je pas last krijgen van het gebrek aan olie, en blijkt het uurwerk versleten. Maar dat is een gerucht. Vooralsnog loopt mijn 1963 prima, ik gebruik hem toch niet dagelijks.
Exact hetzelfde verhaal hier
Er zijn twee afmetingen toch? 37/42?
Hebben die ook verschillende uurwerken?
Wie heeft hier welke en waarom?
De 1963 Staat op mijn wishlist (long term), welke afmetingen weet ik niet… 37 is natuurlijk dichter bij het origineel.
Nee dezelfde uurwerken. Naast de afmetingen is er alleen nog het verschil acryl en saffier volgens mij.
Er zijn versies met 19zuan en 21zuan op de plaat, maar allemaal met hetzelfde uurwerk ook.
Heren bedankt. voor de info…zojuist weer een impulsieve aankoop gedaan bij “Horlogeuniek”
De honger voorlopig weer even gestild hoop ik.
Zuan = jewels?
Hoe kan dat dan verschillend zijn bij hetzelfde uurwerk?
Een quote uit een WUS topic
The 19 zuan and 21 zuan versions both contain the same movement.
However, the actual number of jewels is 21. As someone suggested in an
earlier reply the 19 zuan was probably mentioned for nostalgic reasons.
Op de versie van watchunique staat 21…klopt dat in ieder geval al vast:.
Heb je de open achterdeksel besteld? Ik vind het uurwerk leuk om te zien.
Haha…nee, ons bin zunig en heb gelezen dat ik dan ook nog met suikerklontjes in de weer zou moeten gaan om de opdruk er af te halen
Waarschijnlijk ook met dichte achterkant ?. Anders had je hem wel andersom gedragen
Yup met zonder open achterzijde
Wat me overigens ook al eens opgevallen is op bepaalde foto’s, is dat wijzers van de kleine registers omgewisseld zijn…
Klopt…heb 63 pagina’s op WÜS doorgeworsteld…zijn wat verschillende versies in omloop en de prijzen verschillen ook nog wel aardig.
Kon hem niet voor een lager bedrag vinden dan hier in Nederland.
Zijn populaire klokjes ja