Seagull hommage

Hommage van deze

De prijs is relatief flink, maar dan heb je ook iets bijzonders en degelijks van Seagull. Ik hou het voorlopig maar op m’n “1963”.

Ik hou het ook bij m’n 1963 ( die ik eigenlijk ook mooier vind). Toen ik deze een jaar of 2 geleden tegenkwam, vond ik de prijs van 3800 Renminbi fors & dat is nog steeds nog zo IMHO :wink:

Hij was ooit iets van $350, vond ik toen al wat aan de hoge kant.
Maar ik vind hem wel erg mooi (tu)

Prima dat Seagull oudere modellen nieuw leven inblaast. Prijs is fors (voor een Seagull) de “1963” lijkt hierdoor echt een koopje.

Fraai, mooi in balans.

Hij is mooi maar fors aan de prijs.
Jammer dat het saffier is en geen plexi…
Ben sinds de aanschaf van mijn 1963 helemaal om wat dat betreft…

Hommage?
Noem het maar gerust een heruitgave.
Stevig aan de prijs trouwens

Uhm… merk dat velen em prijzig vinden en het is ook geen goedkoop klokje. Vergeet echter niet dat het kwalitatief en kwa afwerking een stuk hoger ligt dat een 1963. Bovendien is het een limited edition (ok 10.000 stuks, maar op de paar miljard Chinezen 8-)) en heeft het ook zaken als mooi gebold saffierglas. Dus niet zoals saffier op de 1963 met zo een imho lelijke rand, maar mooi hoog opstaand gebold glas.

Het heeft veel meer de looks van de plexi op de 1963.

Het is soms een beetje een dubbelgevoel. Enerzijds “hoort” op zo een klassieker plexi. Aan de andere kant kan ik ook bijv. smullen van 't scherpe vierkante saffierglas op de nieuwe Tag Heuer Monaco.

@grootmokum, hommage, reissue, replica… de horlogemerken gebruiken deze benamingen ook. Em toegegeven, ik probeerde ook een heeeeel klein beetje te stoken :stuck_out_tongue:
Maar met het zien van de plaatjes denk ik dat de meesten alweer bedaard zijn.
Toch? :smiley:

Ze allebei bezitten is ook de ideale situatie;)