Seagull uurwerk is te vergelijken met

De reden dat ik dit vraag is dat ik het in steeds meer horloges tegen kom.

Ik heb nu zelf een horloge gezien waar ik interesse in heb met een Seagull (TY2809) uurwerk maar vraag me af of dit betrouwbaar is.

Is het vergelijkbaar met een Miyota bijvoorbeeld ?

Of is dat te hoog gegrepen.

Denk dat je Miyota toch echt wel een flink stapje hoger op de betrouwbaarheids trede mag parkeren dan de Seagull. Ik krijg bij die chinese uurwerken altijd het gevoel dat ze pisbakkenstaal gebruiken.

Collega van me heeft een hele zwik van de Seagull uurwerkjes in zijn klokkie’s zitten waar bij sommigen binnen een jaar de geest gaven doordat er wat tandwieltjes kapot waren gelopen, als je naar het staal kijkt van een Seagull dan vind ik het er altijd wat grof uitzien.

Ik weet het niet maar de Miyota daar zal je geen problemen mee krijgen is qua afwerking ook mooier en er is meer aandacht aan het gehele uurwerk besteed dat zie je gewoon. . Bij de Seagull kan het jaren goed gaan maar ik blijf erbij dat de kwaliteit sterk wisselend is en je gewoon bij dit soort uurwerken geluk moet hebben.

Ok…dank voor de uitleg (tu)

Bigrosa Schreef:

Denk dat je Miyota toch echt wel een flink stapje
hoger op de betrouwbaarheids trede mag parkeren
dan de Seagull. Ik krijg bij die chinese uurwerken
altijd het gevoel dat ze pisbakkenstaal
gebruiken.

Collega van me heeft een hele zwik van de Seagull
uurwerkjes in zijn klokkie’s zitten waar bij
sommigen binnen een jaar de geest gaven doordat er
wat tandwieltjes kapot waren gelopen, als je naar
het staal kijkt van een Seagull dan vind ik het er
altijd wat grof uitzien.

Ik weet het niet maar de Miyota daar zal je geen
problemen mee krijgen is qua afwerking ook mooier
en er is meer aandacht aan het gehele uurwerk
besteed dat zie je gewoon. . Bij de Seagull kan
het jaren goed gaan maar ik blijf erbij dat de
kwaliteit sterk wisselend is en je gewoon bij dit
soort uurwerken geluk moet hebben.

Ik vind het wel erg kort door de bocht om te zeggen ‘Chinese uurwerken = pisbakkenstaal’. Er zijn hele goedkope, slechte uurwerken maar ook behoorlijk goede uurwerken. Je lijkt toch meer aan de $10 fake Rolex uurwerkjes te denken.
Een mooie Seagull 1963 bijvoorbeeld hoef je echt niet na een jaar weg te flikkeren omdat de tandwielen van ellende uit elkaar vallen.

Sea-gull maakt mijns insziens uurwerken in verschillende kwaliteitsgradaties en is denk ik gewoon de beste Chinese uurwerkenfabrikant.

Ik vind dit nou niet echt pisbakkenstaal :}

Je kan natuurlijk altijd eens pech hebben, maar een horloge met een ty2809 zou ik zonder aarzelen aanschaffen. Heb zelf een onberispelijk lopende sea-gull met St 2130. En ook de Chinese klokjes met een sea gull uurwerk die ik in het verleden heb gehad deden het prima.

1 like

Ok…
Heel andere ervaring dus.
Dank voor jullie reactie(tu)

Welk horloge heb je op het oog?

Een Android :wink:

Ok, koop em bij seriouswatches.eu en je hebt gewoon prima garantie bij een betrouwbare Nederlandse leverancier.

N.B. Ik heb geen belangen in deze winkel :wink:

Daar had ik m ook gezien.

Thanks :wink:

Igor Schreef:

Een Android :wink:

Is dat met Jelly Bean, KitKat of Lollipop :wink:

Igor Schreef:

Daar had ik m ook gezien.

Ook goeie ervaring mee. Kijk anders ook ff op het ‘ervaring met’ gedeelte van het forum als je de reputatie wilt weten van een verkoper.

Igor Schreef:

Daar had ik m ook gezien.

Ook goeie ervaring mee. Kijk anders ook ff op het ‘ervaring met’ gedeelte van het forum als je de reputatie wilt weten van een verkoper.

(:d