Nu mijn seagull 1963 on the way home is, ben ik wel geintereseerd geraakt in deze klokjes.
Ik wist al reeds lange tijd van het bestaan van deze klokjes, en je hoort dat in vele klokjes seagull werkstukjes liggen.
Is seagull nu alleen een uurwerk fabrikant of ook een horloge fabrikant?
En zijn deze klokjes ook in NL verkrijgbaar?
ik kan ze op de baai niet vinden:?:?:?
seagull maakt ook horloges. En hele mooie. Er is een europese importeur maar die is véél te duur en er is een amerikaanse importeur die ook naar Nederland stuurt. Op Watchuseek is er véél over te lezen, incl de recensies van diverse uurwerken. De amerikaanse tak heet Usseagull.com. Kijk even en geniet.
ik meen ergens gelezen te hebben dat de amerikaanse importeur door seagull op de vingers getikt is omdat hij ook naar europa verzond, aan lagere prijzen dan de europese importeur. 't was dus ruzie in de familie
je moet er ook neit al te veel ruchtbaarheid aan geven maar onlangs toen ik bij hem informeerde over een PMLE bood hij flinke korting aan voor forumleden van de Watchuseek. Verzendkosten zijn 35usd maar dan nog is het de moeite waard en er komen hele mooie modellen aan. De één wat origineler dan de ander maar mooie klokken verder. MartinB weet er vast alles van!!
Inkoopactie anyone??
je moet er ook neit al te veel ruchtbaarheid aan
geven maar onlangs toen ik bij hem informeerde
over een PMLE bood hij flinke korting aan voor
forumleden van de Watchuseek. Verzendkosten zijn
35usd maar dan nog is het de moeite waard en er
komen hele mooie modellen aan. De één wat
origineler dan de ander maar mooie klokken verder.
MartinB weet er vast alles van!!
Inkoopactie anyone??
je moet er ook neit al te veel ruchtbaarheid
aan
geven maar onlangs toen ik bij hem informeerde
over een PMLE bood hij flinke korting aan voor
forumleden van de Watchuseek. Verzendkosten
zijn
35usd maar dan nog is het de moeite waard en er
komen hele mooie modellen aan. De één wat
origineler dan de ander maar mooie klokken
verder.
MartinB weet er vast alles van!!
Inkoopactie anyone??
Klinkt goed…
Ligt er aan wat voor model, wacht maar even ik heb nog iets gezien
SeaGull maakt inderdaad zowel horloges als uurwerken, al meer dan 50 jaar.
Ze maken zo’n 6 miljoen mechanische uurwerken per jaar, dit schijnt zo’n 25% (anderen spreken van 40%) marktaandeel de zijn. Zelf denk ik dat het een geduchte concurrent voor ETA gaat worden, aangezien ze innovatief een stuk verder zijn, en nog wel ebauches willen leveren. Bijvoorbeeld de ‘Zwitserse’ CL888 is een in zwitserland gefinishde SeaGull ST16.
Naast uurwerken voor anderen maken ze ook complete horloges. Een deel wordt onder eigen naam verkocht, een anderdeel aan OEM geleverd.
Ze hebben inmiddels laten zien dat ze technisch met de allerbesten mee kunnen. Tourbillons, dubbele tourbillons, perpetual calenders, quarter- en minute repeaters. Recent hebben ze ook een verkleinde tourbillon gemaakt voor in dameshorloges.
Even off topic, maar klopt het dat er een alpha speedy aankomt met ST19 werkstuk?
MartinB Schreef:
SeaGull maakt inderdaad zowel horloges als
uurwerken, al meer dan 50 jaar.
Ze maken zo’n 6 miljoen mechanische uurwerken per
jaar, dit schijnt zo’n 25% (anderen spreken van
40%) marktaandeel de zijn. Zelf denk ik dat het
een geduchte concurrent voor ETA gaat worden,
aangezien ze innovatief een stuk verder zijn, en
nog wel ebauches willen leveren. Bijvoorbeeld de
’Zwitserse’ CL888 is een in zwitserland gefinishde
SeaGull ST16.
Naast uurwerken voor anderen maken ze ook complete
horloges. Een deel wordt onder eigen naam
verkocht, een anderdeel aan OEM geleverd.
Ze hebben inmiddels laten zien dat ze technisch
met de allerbesten mee kunnen. Tourbillons,
dubbele tourbillons, perpetual calenders, quarter-
en minute repeaters. Recent hebben ze ook een
verkleinde tourbillon gemaakt voor in
dameshorloges.
wow - een Chinees horloge van 21,000 usd met kwartier repetitie…
Goed mogelijk dat dat een zeer redelijke prijs is, maar daar zullen een hoop mensen toch even aan moeten wennen