SEAL strap

Een NATO strap, maar dan zonder gaatjes, precies af te stellen op de goede lengte. Goed idee, proberen maar.
De kwaliteit is mooi, niet te dun, prima hang- en sluitwerk.
Wat zal ik zeggen… Het werkt, maar om hem inderdaad goed te krijgen moet je minstens vijf minuten uittrekken en drie handen hebben. In mijn geval uiteindelijk twee handen en een gebit. Kwestie van oefening denk/hoop ik.

5 likes

Ik heb er ook een en het is in het begin idd vrij lastig. Ze hebben een instructievideo gemaakt die ik zou volgen. Gaat daarna 10 keer sneller.:ok_hand:

Gaan die dingen niet heel snel los?

Nope, zit echt muurvast en voordeel is dat je maar 1 laag stof onder je horloge hebt.

1 like

Die video heb ik wel gezien, maar als je het elke keer zo doet slijt je volgens mij snel door bandje heen…

1 like

Hier meer info:

Jij had de video zeker nog niet gezien?
Edit: Ah wel dus. :wink:

1 like

Ik heb hem nu net om, maar het voelt wel behoorlijk stevig. Er glijdt niets. Daarnaast vouw je het einde ook nog eens dubbel. Ik ga het zien

2 likes

Ziet er toch uit alsof die dingen de pols behoorlijk afknellen.

Dat heb je zelf in de hand. Ik hou van strak, vooral bij zijn zwaar horloge als dit.

1 like

Heb je een foto van de gesp opzij.
In dat filmpje ziet het er echt heel dik uit.

wat een rampen band.
Ik doe mijn horloge altijd af als ik naar bed ga.
Ik moet er niet aan denken om elke morgen zo te moeten gaan klooien om een horloge om te doen.

groetjes Lenno

p.s. wordt geadverteerd als handig???

1 like

Het is een handig bandje. Omdoen is net zo snel als een normale nato. Je maakt al aannames terwijl je het niet eens hebt geprobeerd. :sweat_smile:

2 likes

Ik weet het niet.
De instructie video duurt al 1.37 minuten, vind ik toch wel erg lang.
Mijn nato heb ik om in 10 secondetjes.

groetjes Lenno

1 like

Ik ben het met je eens hoor. Een instructievideo is wellicht wat langzamer en uitgebreider, maar iig beweegt het mij niet en die SEAL niet snel genoeg. Wellicht komt het doordat ze een verkeerde ‘knuppel’ hebben gebruikt bij het maken voor het filmpje.

Het went toch sneller dan gedacht, het bandje gaat nu snel om en is snel op de juiste lengte. 20 seconden misschien, 30 als ik nog heel slaperig ben.

1 like

Overigens niet de beste band voor zware horloges, dan gaat hij namelijk wel snel losser zitten.