Seamaster 300, advies gevraagd

Beste HFers, eerste post en diect een vraag.

Zit al heel lang naar een mooie sm300 te kijken, alleen door alle frankensteiners een tikje sceptisch en onvoldoende kennis om de gebreken te zien

Nu was ik vandaag in de winkel en zag ik deze voorbij komen. Niet de perfecte klok, maar voor mij op het oog geen gekke dingen zoals refurbishment oid. Wat denken jullie ervan? Hij staat te koop rond EUR 6.8k

Thanks!

1 like

Heel veel geld. Ik weet nog dat je ze voor riant minder dan de helft kocht.

Er zijn er een paar jaar geleden nog bakken in elkaar geklust van Watchco-onderdelen. Zie te achterhalen of deze 100÷ origineel is.

Ik adviseer je verder om je qua prijzen eerst even goed te laten informeren.

2 likes

Hoort hier niet een caliber 552 in te zitten?

2 likes

Dacht ik ook, maar 550 is ook correct.

2 likes

Hij is flink gepolijst, maar voor de rest ziet hij er legit uit.

1 like

Prijs an sich is niet gek

1 like

Thanks all! Zal er eens goed over nadenken what to do want het is natuurlijk een enorme smak geld!

Heb er een met een big triangle gehad een aantal jaren terug.

Het zijn erg gave horloges en de prijs is wel marktconform, maar ik vind het gevoelsmatig erg veel voor zo’n horloge.

Ik zou voor rond de 7k toch liever voor een ander horloge gaan.

Het oog weer laten vallen op een Seamaster 300 ref.165.024. Movement 552.

De kast ziet er redelijk strak uit, mooie patina dial en het bakeliet intact. Enige mindere is dat hands relumed zijn en die second hand lijkt er niet helemaal bij te passen.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

IMG-8335|374x500

!

Thanks
Frank

2 likes

Heel mooi horloge waar ik ook nog met regelmaat naar zoek! De bezel lijkt, naast de zaken die je aankaart, ook vervangen te zijn…

2 likes

Ja, jammer van de secondewijzer.

1 like

Ja nu je het inderdaad zo zegt, die bezel is te mooi om waar te zijn. Thanks!

1 like

Prachtig horloge inderdaad. Jammer van die secondewijzer. Als ik zoveel zou uitgeven zou ik niet zulke consessies willen doen. Ik zou niets anders meer zien dan die bleke streep :rofl:

Op omegaforums staan een aantal topics over de vintage sm300.

1 die alle fonts van bezels uitlegt en dan nog een separaat topic algemeen over de sm300.

Hebben mij goed geholpen toen ik er 1 kocht!