Seamaster 300 hmm

Hoi,
Al een tijdje ben ik al die blauwe Seamasters aan het bewonderen die hier regelmatig voorbij komen.
Ik had echt zoiets van, ja dat wordt mijn nieuwe spaar project, gaaf.
Nu ben ik net gaan passen bij de juwelier hier, (trouwens 20% korting volgende week zaterdag).
Maar helaas hij deed me helemaal niets!! normaal is een horloge in het echt mooier dan op foto’s, maar deze keer voor mij dus helemaal niet.
Grappig, maar ook wel jammer, op zoek naar een nieuw project dus.

Dat was het eigenlijk…

oh ja… dat meisje dat me hielp pfff. Ik had mijn blauwe oris TT1 small seconds duiker aan, ik zeg tijdens het passen " zo, dat is wel even anders dan mijn Oris". Ze neemt hem over, kijkt en zegt," maar dit is dan natuurlijk ook een mode merk". Ik kijk haar aan en zeg, pardon? Ze kijkt me dan schaapachtig aan.
je kunt niet alle horloge merken kennen maar als je het niet weet zeg dan niets.
Oh oh, goed personeel is zo belangrijk.

Groet Koen

Mijn beste,

Zij die er van weten hebben er belang bij!!

Derhalve zou ik het deze lieftallige verkoopster nog geeneens kwalijk kunnen nemen.
Zij heeft er waarschijnlijk geen notie van, van wat voor een eigenzinnig horlogemerk ’Oris’ is. En dat al ruim een eeuw!!
Gelukkig weet jij de echte waarde van deze Oris te beoordelen.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ik had ze een kopstoot gegeven en gezegd dat ik nog neujt in mijn leuven zeau beleudigd ben…
:slight_smile:

Ik ben verzot op de Prof300. Vandaag weer even om met de GMT band. Tja, smaken verschillen heh.

Haha, tja, vergissen is menselijk? Ik maak 't ook wel eens mee. Liefhebbers (her)kennen een hoop merken, maar een “gewone” verko(o)p(st)er weet lang niet zoveel. Soms zelfs niet van 't eigen assortiment :stuck_out_tongue:

Ach ja ; toen ik mijn Seamaster kocht vertelde de verkoopster (Schaap&…) dat de extra kroon voor de sier was !!! Ik heb niet eens de moeite genomen het uit te leggen

ws Schreef:

Ach ja ; toen ik mijn Seamaster kocht vertelde de
verkoopster (Schaap&…) dat de extra kroon voor de
sier was !!! Ik heb niet eens de moeite genomen
het uit te leggen

hahaha Ik heb ook zo iets mee gemaakt.
Ik was bij een juwelier voor een tag kijken ik had toen me Panerai om zij dat grietje hey een fake tw steel!
Ik moest hard lachen en had er maar niks gekocht .

Geweldig om zulke verhalen te horen :smiley: kan er wel om lachen… en huilen…

Dit is een indicatie dat het slecht gaat in de business. Er is geen geld meer om ‘kennis’ in de winkel te hebben en moet men dus zijn toevlucht gaan zoeken tot ‘gebakken lucht’ in een representatieve, liefst fraaie verpakking met een personeelsnummer.

tjvreeken Schreef:

Dit is een indicatie dat het slecht gaat in de
business. Er is geen geld meer om ‘kennis’ in de
winkel te hebben en moet men dus zijn toevlucht
gaan zoeken tot ‘gebakken lucht’ in een
representatieve, liefst fraaie verpakking met een
personeelsnummer.

Klopt helemaal, met de verpakking was helemaal niets mis :smiley:

Soms heb je inderdaad een beeld bij iets, wat dan tegen valt…

Jou genoemde Oris trouwens een zeer fraai horloge.

Ben je toch klaar !? :wink:

MeistersingerFan Schreef:

Soms heb je inderdaad een beeld bij iets, wat dan
tegen valt…

Jou genoemde Oris trouwens een zeer fraai
horloge.

Klaar? volgens mij zijn we nooit klaar toch?

Koenta Schreef:

MeistersingerFan Schreef:

Soms heb je inderdaad een beeld bij iets, wat
dan
tegen valt…

Jou genoemde Oris trouwens een zeer fraai
horloge.

Klaar? volgens mij zijn we nooit klaar toch?

hahaha…hallo Koenta !:wink:

Mwah…misschien heb je gelijk…
Al heb ik zelf (gelukkig) wel een gevoel dat ik op bepaalde punten gewoon tevreden kan zijn met wat ik bezit. Gebaseerd op persoonlijke mogelijkheden, en wensen.

De Oris voor mij persoonlijk een horloge wat een andere (prijs)klasse ingaat , en een fraai ding.

Als je dan met een Seamaster omzit die dan geen “gevoel” kan geven , ben je mijn inziens “klaar”…

Daar heb je een punt, gelukkig is er in het Oris assortiment nog horloges genoeg om me aan te verlekkeren.
Ik ga nu maar eens kijken naar het vorige model Meistertaucher, die is zo mooi!

Haha ik heb dat ook gehad met mijn Longines toen ik ging kijken voor een Longines Legend Diver No-date. Nota bene hetzelfde merk :wink:

Daarnaast word ik in eerste instantie nooit serieus genomen als ik een juwelier als Ace & Dik binnenstap. Aan de ene kant snap ik het wel ik ben 21 jaar en student, maar aan de andere kant hoort elke klant toch dezelfde behandeling te krijgen!? Zij kunnen tenslotte niet in iemands portemonnee kijken.

Ik kan er altijd wel om lachen:P

Ontopic: Jammer dat de verwachtingen uiteindelijk niet blijken te kloppen voor je! Maar een zoektocht naar een nieuw klokje blijft toch altijd 1 van de leukste dingen! :wink:

Gr. Mark

Voor serieuze en professionele behandeling, ondanks leeftijd, ga naar Juwelier van Willigen, Den Haag.

had de verkoopster geen andere pluspunten? Dan vergeet je haar mindere gauw toch?

Je Oris is een prachtklok btw

Ik ben onlangs op zoek gegaan naar horlogemaker die een seiko 6139 wilde servicen.
Ik had 'm verteld dat het horloge regelmatig stilstond.
Zijn antwoord: Ja dat kan het is nml een automaat die moet op de pols voldoende opgewonden zijn anders stoppen ze

• Ja, dat weet ik,maar deze moet echt geserviced worden want omdat hij af en toe blijft hangen loopt hij niet op tijd
    Waarop zijn reactie was: Ja maar dat is een prijzige zaak voor zo’n horloge als je op tijd lopen belangrijk vind kun je beter een leuk quartz modelletje uitzoeken.

Zucht. Jaja ok, laat maar ik kijk wel even verder.

Uiteindelijk iemand gevonden die riep “he leuk dat is een al een oudje”

RogierJ Schreef:

Voor serieuze en professionele behandeling,
ondanks leeftijd, ga naar Juwelier van Willigen,
Den Haag.

+1
Nog nergens zo’n winkel meegemaakt met dergelijke topmerken in de collectie die zo open toegankelijk is en vriendelijk personeel heeft.