Seamaster 300

Hoi,ik kan aan een nos seamaster300 komen.
Dit is een versie met datum.
Nou heb ik ooit gelezen dat de datum verzet kan worden door de kroon in en uit te trekken als deze losgedraaid is.
Klopt dit gegeven?
Ik heb ooit gelezen dat er enkele forumleden een seamaster300 hebben,maar ik weet niet of die met datum zijn.
Is er iemand die mij een antwoord kan geven?
Op het internet kan ik geen info over vinden,en ook niet bij Omega.
Alvast bedankt.

Mvg,Radjoe

Welke seamaster 300?
Er zijn meer modellen.

… en veel fakes in omloop!
Als je niet heel erg zeker van jezelf en het horloge bent, laat je dan (hier) goed voolichten!

Menno

Is die van Marktplaats een echte??

Of en van watchco dus samengesteld en daarmee vind in niet origineel

De ST 166.0024

Onderstaand info komt van Omega.

Case : round (42 mm diameter), with SS bracelet.of ref. 1039, 1116 or 1171.
Size between case lugs : 20 mm
Bezel : rotating stainless steel knurled bezel with inserted “0-60” black scale.
International Collection : 1966-1969
Swiss retail price (1967) : CHF 375.- (on SS bracelet)
Later replaced by ref. ST 166.073
This watch style was previously produced with cal. 552 (without date window) under ref. ST 165.024. Since 1974 the case of reference ST 165.024 was used with caliber 565 under watch ref. ST 166.024.
This watch style also existed in a military version (Royal Navy, UK) with a circled “T” printed on the dial at 6 o’clock (stands for the Tritium luminous material) and with a military engraving on the outside case back (“broad arrow” symbol + “W10/6645-99-923-7697 A/xxx/67”), “6645” standing for the NATO code and “67” standing for the year of delivery.
JLM

Mvg,Radjoe

Geen idee.

Mvg,Radjoe

Jouw stelling is begrijpbaar maar als van een horloge enkele onderdelen stuk zijn en vervangen worden(uit een ander horloge),is die horloge dan niet meer origineel?
Ik heb twee defecte Omega Seamaster f300Hz,en één goede maar niet het model die ik wil.
Nou wil ik op den duur van die drie één goede van laten maken,dus samenstellen.
In mijn ogen is de samengestelde nog steeds origineel,omdat het uit originele onderdelen bestaat en niet uit imitatie onderdelen.

Mvg,Radjoe

Ik heb een 166.024 en de datum wordt idd versteld met een quick-date-set dus door de kroon vanuit positie 2 uit te trekken.

Zie DE MANUAL
http://www.old-omegas.com/sea71-565.html
!

Een échte NOS 300 zal wel een lieve duit kosten, ik heb ze nog niet gezien behalve de Watchco’s (die ik niet beschouw als origineel).

Die van Marktplaats is wel gunstig geprijsd (zeker voor een large triangle) maar als ik naar de vorm van de kast kijk dan heb ik mijn vraagtekens, de lugs lijken me erg lang. Helaas is mijn exemplaar niet in mijn bezit op het moment dus exact kan ik het niet vergelijken. Maar wees gewaarschuwd, er wordt zoveel geklooid met deze modellen!

Hoi Eddy C,

De horloge wordt door een vriend(hartstikke horlogegek) van me uit de US aangeboden.
Kun jij me vertellen hoe lang zo’n horloge dan is?(bovenkant/onderkant lugs)
Op het horloge die mij aangeboden wordt zit een Omega 1171 stalenband.

Mvg,Radjoe

Radjoe Schreef:

Jouw stelling is begrijpbaar maar als van een
horloge enkele onderdelen stuk zijn en vervangen
worden(uit een ander horloge),is die horloge dan
niet meer origineel?
Ik heb twee defecte Omega Seamaster f300Hz,en één
goede maar niet het model die ik wil.
Nou wil ik op den duur van die drie één goede van
laten maken,dus samenstellen.
In mijn ogen is de samengestelde nog steeds
origineel,omdat het uit originele onderdelen
bestaat en niet uit imitatie onderdelen.

Mvg,Radjoe

Leuke stelling Radjoe, maar als je een volledig horloge uit compleet nieuwe reserve-onderdelen optrekt, zo’n lange tijd nadat het model uit productie is gegaan, dan is het géén origineel horloge.

Niemand hier zal iets nadeligs vinden van een oud Omega horloge met een nieuwe, originele Omega-kroon. Het wordt echter wèl anders als alles gloednieuw is.

Helaas niet uit eigen bevinding, de mijne is in momenteel in het bezit van de horlogemaker. Kijk HIER
http://www.dezinvanluxe.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=12500]HIER
en [url=http://www.dezinvanluxe.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=559[/url] voor meer info/eigenaren.

Kun je wat met de manual?

De 1171/1 is de standaard aftermaket band voor dit model horloge. Staat hem prima! Ik draag hem persoonlijk op Mesh…

Hoi Eddy C,

Zeer handig om zo’n site te kennen,meteen een favoriet van gemaakt.
Mijn dank!

Mvg,Radjoe