Seamaster 300

Ik zou de lume van de wijzers laten fixeren zodat ze niet verder verbrokkelen :wink:

Gewoonweg WAW!

2 likes

410 gulden 1968 , doe rustig maal 10 in € nu

1 like

Een speedy kostte toen 470 gulden. Dat had ik net niet. Anders…

2 likes

apollo 11. ongeveer

pre-11!

Mooi hoor. Verdient meer foto’s! :+1:

zo te zien heb je de originele naiad kroon nog. Deze werken op de druk van het water (waterdruk duwt ze dicht) maar daardoor in ondiep water niet altijd betrouwbaar vwb waterdichtheid.
Grote kans dat de roest dus komt door aanraking met ondiep water. iets om in gedachten te houden zodat je er nog jaren van kunt genieten! Schitterend horloge.

De kroon is ook vervangen. Door een identieke kroon. Omega geeft twee jaar garantie op de reparatie en ook op de waterdichtheid, maar daar durf ik niet mee te experimenteren.

2 likes

Tophorloge, sportief en stijlvol design. Waanzinnig goeie keuze toen! Die van mij is niet origineel, maar ben er nog steeds ontzettend blij mee.

4 likes

Ik weet met welke trots je hem draagt. Het enige dat me opvalt is dat de kroon een heel andere is dan die van mij. Maar wat zou het?

1 like

Supermooi en echte vintage. Vind het kleurverschil wel jammer, maar beter dan korrels in je uurwerk. Prachtige SM300 :star_struck:

Ruilen met mijn Watchco? #dtv :wink:

Prachtige Seamaster :heart_eyes:. Verstandige keuze

Dit is de schroefkroon die omega later introduceerde voor de sm300 door de problemen met de naida kroon.

1 like

1 like

jaja gevoelsmatig heb ik wel een punt toch? een brood koste toen 30cent (florijn) wat relatief veel was omdat het gemiddelde maandloon zie tabel dus een omega was toen zeker 2 netto maandlonen…

|Jaar |Bruto/ jaar|Bruto /maand|Netto /maand|

|1970|€ 5.559|€ 429. |€ 286|
|1971|€ 6.353|€ 490. |€ 327|
|1972|€ 7.034|€ 543. |€ 362|

1 like

Heel leuk om te lezen, en tof dat je dit horloge al zolang in je bezit hebt!

Ik snap niet dat omega hier nog geen echte te-issue van heeft gemaakt.

5 likes

Mijn eerste “duikershorloge” verdiend met mijn eerste vakantie-en spaargeld.

1 like

Wil je weten hoe het geluid is?
https://youtu.be/KQaZ7Cr9AGU

Nu je het zegt! Zou zeker cool zijn!