Seamaster 300

Mijn in 1968 gekochte Seamaster door Omega laten servicen en kreeg een aantal tandwielen en ook de wijzers die totaal verroest bleken terug. Samen met het oude glas. Nu op de foto met mijn Puri-6 Nixieklok.

52 likes

service beurtje prijs? of te schokkend om te delen :innocent:

1 like

Als nieuw :+1:

€ 400,=. Een smak geld, ook voor mij hoor! Maar na 54 jaar trouwe dienst wel verdiend hoor!

4 likes

goede investering zou ik zeggen, een nieuwe kopen is duurder

Echt een heel tof horloge. :ok_hand:t4:

Ik vind het wel meevallen voor een servicebeurt bij omega met een aantal onderdelen vervangen. Mag je jezelf in de handjes knijpen.

Erg mooi/gaaf horloge!

1 like

Vind het nog meevallen qua prijs! Maar wat een mooi exemplaar. Nog ongepolijst???

Ja, alleen de drie wijzers moesten vervangen en zijn volgens mij van superluminova.

1 like

Mooi resultaat voor een strakke prijs. En vooral wat je zegt: over 54 jaar uitgesmeerd is het nog minder :rofl:

Een deel van de vervangen onderdelen:

8 likes

Gaaf dat je hem al zo lang hebt! Hij kan er weer voor dezelfde periode tegen. Geniet ervan! :grin:

zet ze op Ebay, zeker dat je er dik geld aan kan verdienen

Ik denk er absoluut niet aan dit horloge te verkopen. Nooit! Het gaat naar de erven.

3 likes

nee ik bedoel je losse onderdelen die er nog goed uitzien (onder een loep) kan je nog ten gelde maken, mits de juiste vermelding gebruikt , met sporen van slijtage.

De onderdelen zou ik ook gewoon bewaren om de set compleet te houden.

2 likes

De onderdelen bewaar ik in het (ook mooie) doosje waarin het horloge geretourneerd werd door Omega. Ik kocht het horloge in destijds in 1968 voor 410 gulden. bij Siebel in Den Haag.

8 likes

De oude wijzers zijn toch niet verroest, als ik de foto met vervangen onderdelen zo zie?

1 like

Blijkbaar vond Omega het toch de moeite waard ze te vervangen. Mijn enige eis bij de repassage was dat er niet gepolijst zou mogen worden. Dus, ja…

2 likes

Heeft nu samen met mijn nieuwe speedy een Artem-Strap. Ik vond het te riskant om het oude bandje te blijven gebruiken, dat had al veel geleden

8 likes