Seamaster 600 opgefrist

Onlangs een Seamaster 600 via dit forum aangekocht. Kast een goede poetsbeurt gegeven, nieuw glaasje besteld, wijzerplaat laten opfrissen, nieuw bandje eraan, en klaar. Een mooie dresswatch erbij voor de verzameling. :slight_smile:
Die bestaat nu uit deze dresswatch dus, maar ook een duiker en een chrono. Leek me wel een mooi doel voor de collectie: drie verschillende horloges voor verschillende gelegenheden. De dress en de chrono zijn al helemaal naar wens, nl vintage omega’s. Je ziet dat ik voor de duiker nog een “surrogaat-omega” heb. Weliswaar eentje waar ik ook heel blij mee ben hoor, een zelf gemodde SKX007, nog steeds vind ik het een geweldig horloge. Maar ooit een echte Seamaster 300 zou de verzameling complementeren!
OK, hier de plaatjes:

Een prachtige collectie! Hele mooie ‘600’ ook (tu)
(Tom kom er maar in:D)

Mooi :slight_smile:

Goed bezig!

malus65 Schreef:

(Tom kom er maar in:D)

LOL

Wat malus65 schrijft!:wink:
Koesteren en van genieten!!!

Gefeliciteerd, heb er sinds een poosje ook een en die bevalt uitstekend.
Heb je de wijzerplaat zelf opnieuw laten opmaken of is dat al eens eerder gedaan?

mvg

Bedankt voor de positieve berichten!
Wijzerplaat heb ik na veel wikken en wegen toch laten opmaken. Forumleden nog om raad gevraagd http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,717322,717322#msg-717322, maar vond hem net wat te vies geworden, geen mooi egale patina. Uiteindelijk bij Fausto Perelli http://www.faustoperelli.com uitgekomen in Rome.

Ondanks dat het netjes is gedaan zou het niet mijn keuze zijn geweest, daarvoor zijn de verschillen te groot met de originele opmaak… sorry.

mvg

De nieuw opgemaakte plaat zou ook niet mijn keuze zijn, maar het is wel leuk om te zien en lezen dat je met liefde en geduld aan een mooie collectie bouwt! (tu)

Mooie klok, ben benieuwd waaraan de anderen zo snel zien dat de wijzerplaat opnieuw is opgemaakt.

Je urenwijzer staat wel erg “uit het lood” als ik het goed zie. Een minuut of 18 gok ik.

Ha, je hebt gelijk, wist dat ik wat vergeten was 8-). Ik zal wel teveel afgeleid zijn geweest door die wijzerplaat, in de zon glimt hij zo mooi. Maar even bijstellen die wijzers!

Netjes !

Knap horloge , geniet ervan .

Yo , Manu .

Vind het nog steeds een heel mooi stijlvol model! De wijzerplaat is mooi gedaan. De letters zijn volgens mij mooi dun gebleven. Blijft altijd spannend of ze hem niet verprutsen. Ik zoek ook nog zoiets voor bij mijn Geneve. Veel plezier ermee!
Jan

Misschien vind men me een zeikerd jammer dan, maar zo’n plaat opmaken kost veel geld over het algemeen en dan is het eindresultaat t.o.v. origineel vaak bedroevend vind ik.

Het is netjes gedaan maar wel 2 t’s vergeten en dus zie je in één oogopslag dat de plaat re-done is en imho dan toch verprutst…

mvg

Frans53 Schreef:

Misschien vind men me een zeikerd jammer dan, maar
zo’n plaat opmaken kost veel geld over het
algemeen en dan is het eindresultaat t.o.v.
origineel vaak bedroevend vind ik.

Het is netjes gedaan maar wel 2 t’s vergeten en
dus zie je in één oogopslag dat de plaat re-done
is en imho dan toch verprutst…

mvg

En “600” is niet mooi gecentreerd geplaatst…
Misschien zit er nog enige “garantie” op het opmaken…