...Seamaster 600 wijzerplaat poetsen of niet?

via dit forum de nieuwe eigenaar van deze Seamaster 600 geworden. Blijf het een top dresswatch vinden. Nieuw origineel Omega glaasje zit zowiezo in de planning, maar twijfel nog over de wijzerplaat een goede poetsbeurt te laten geven.

Denk zelf dat vintage karakter wel behouden blijft, wat vinden jullie?

1 like

Vind zelf wel nog goed kunnen. Je kunt het altijd even aanzien en later nog laten oppoetsen?

Hey Hans,

Een oude bekende zie ik:)

Zou deze niet gaan poetsen , als je ooit keer andere wijzerplaat kan vinden dan wisselen maar poetsen maakt hem ook minder authentiek vind ik.

Zou deze niet gaan poetsen , als je ooit keer
andere wijzerplaat kan vinden dan wisselen maar
poetsen maakt hem ook minder authentiek vind ik.

Voor mij is dat precies andersom: Schoonmaken kan geen kwaad en zal een horloge meestal opknappen.
Een andere wijzerplaat monteren, dat vind ik pas jammer. Zelfs vervangen door een andere oude plaat doe ik liever niet, om nog maar te zwijgen over het plaatsen van een nieuwe wijzerplaat in een oud horloge.

Zo zie je maar hoever de meningen uiteen kunnen lopen.

Een mooie patina kan ik altijd wel waarderen. Ik zou het lekker laten zitten, hoort gewoon bij het horloge.

Jürgen Schreef:

Een mooie patina kan ik altijd wel waarderen. Ik
zou het lekker laten zitten, hoort gewoon bij het
horloge.

Ik zie duidelijk verschil tusssen patina en vuil.

Mijn mening: vuil hoort niet in een horloge, niet in het uurwerk en ook niet op de wijzerplaat.

Veroudering, verkleuring, oxidatie, dat is patina dat kan niet weg mag van mij lekker blijven zitten.
Zie ook het onderwerp “laat je gepatineere wijzerplaat zien”: diverse mooie voorbeelden. Soms mooier dan nieuwstaat, maar dat bereik je niet met vuil.

Niets aan doen, ouderdom geef horloge karakter