Seamaster ‘79

Heb mijn oog laten vallen op deze vintage ‘79 (geboortejaar) seamaster:

Ik vind de prijs aan de hoge kant (moet dus ook nog wel wat vanaf). En kopen van particuliere verkoper heb ik wat bedenkingen bij. Model spreekt me erg aan.

Reactie verkoper: “
Hello
I bought the watch last year from a vintage dealer in Canada. So I’m not the first owner, but it has been serviced and restored originally as close to new as possible. It’s really a classic and I have sold more of these.”

Thoughts van jullie?

no go. :sweat_smile:

1 like

Krijg je de servicepapieren en de (zijn) (aankoop)nota erbij? Zonder provenance vind ik vintage uit ‘been serviced all over the globe’ tricky! Wel een mooi horloge. :ok_hand:

1 like

Het was toch al te duur toch?..

1 like

Thanks, ja zeker tricky. Geen papieren erbij…

Hij wil wel iets zakken. Weet niet goed wat deze zou mogen kosten zonder papieren.

Vond dit trouwens een fraai alternatief: https://www.chrono24.nl/omega/seamaster--id9819146.htm (wel van een dealer)

Bepaalde landen zijn een no-go wat bij betreft, Zuid-Korea (worden in Canada vaak doorverkocht), India, Filepijnen, Zuid-Amerika.

2 likes

Gewoon de Zweed een prijsvoorstel doen…

Ik vind de foto’s onecht uitzien, ik geloof dat niet alleen de watch gepolished is maar ook de foto?

Singapore ook? :shushing_face:
Mindere staat zo op het eerste gezicht, maar zonder dag aanduiding wel rustiger qua dial

Tja. Ik heb onvoldoende kennis van Omega om iets zinnigs te kunnen toevoegen aan mijn eerdere opmerking. Een gouden regel die ik wel heb meegekregen is te allen tijde “Koop de verkoper!” oftewel heb je vertrouwen in de verkoper, dat hij (M/V) de boel niet belazerd? Dan is er al een heel stuk van de twijfel weggenomen. Ik hoop dat er HF’ers zijn die je wel verder kunnen helpen.

Succes! :ok_hand:

Ps bij die tweede die je laat zien is 1979 “not validated”.

1 like