Seamaster automatic of quartz?

Beide zien er bijna identiek uit en de 41mm lijkt me - persoonlijk - de ideale maat te zijn.

Maar wat zouden jullie kiezen als beide plaatjes voor jullie liggen? En waarom? Lange termijn / korte termijn? Restwaarde, gevoel, overtuiging,…

Ik ben bv overtuigd automatic drager maar als ik een overstap naar ‘the dark side’ zou doen, denk ik dat deze een mooie kanshebber is

Seamaster in het algemeen?

Yep

Ik heb ze beiden gehad en recentelijk de quartz aangeschaft.

Kwa uiterlijk zal je geen verschil zien, kwa algemene kosten wel. De automaat is vanzelfsprekend duurder in aanschaf, maar ook in onderhoud. Automaat verkoopt wel makkelijker. De quartz werd ook gebruikt in de film, dus ik denk dat ook deze wel geliefd blijft.

Automaat heeft zo zijn charme, quartz weer zijn voordelen. Dit is echt een persoonlijk iets.

Ik heb nog 2 automaten, dus 1 quartz is meer dan prima in de verzameling. Ik ben er tevreden mee.

Zou ik hemel en aarde bewegen om weer een automaat te verkrijgen? Nee, ik vind het prima zo.

Het horloge zelf is echt prachtig trouwens. 1 van de lekkerst zittende horloges om de pols.

1 like

De SM300 Bond quartz is een klassieker op zichzelf geworden. Dit reflecteert zich ook in de prijzen. Een automaat is duurder, maar een mooie quartz zit er niet ver onder. Daarbij komt dat de Bond-quartz al een tijdje uit productie is. Ik heb een lichte voorkeur voor de quartz, gewoon omdat het een bijzonder ding is en makkelijk in gebruik.

4 likes