seamaster cosmic 2000, spider web,

Beste Forum leden,
kan iemand mij meer vertellen over deze Omega seamaster cosmic 2000, spider web?
Is dit door een foutje ontstaan en zijn ze gewild en uniek of is het een lelijk eendje bij Omega (miskleun).
Erg veel kan ik niet vinden op internet? Zal waarschijnlijk wel aan mij liggen.

Ik hoor het graag van jullie.
Gr, Hans




7 likes

Ik heb dat inderdaad wel vaker gezien op dit type Cosmic. Of dat op dit model als een meerwaarde wordt gezien betwijfel ik ten zeerste, maar heel storend evenmin. Het geeft namelijk ook wel enig karakter aan een horloge. Bij Submariners wordt het soms wel als een meerwaarde gezien (of in elk geval als zodanig gemarket).

2 likes

Hoi Hans,

Ik heb echt een zwak voor de Cosmic 2000 serie en heb zodoende al veel voorbij zien komen tijdens de internet zoektochten.

Inderdaad heb ik deze zwarte plaat wel vaker gezien met “spider” patroon, of dit nu een meer- of minderwaarde is zal afhangen van de voorkeur van de koper.

De kroon is trouwens wel vervangen.

3 likes

Komt in deze periode vaker voor bij de blauwe wijzerplaten en dus niet alleen de Cosmic. Zoals zo vaak geldt wat de gek er voor geeft. De een noemt het patina, de ander schade. Eigenlijk is dit natuurlijk schade: de lak is niet stabiel en cracqueleert.

3 likes

Klopt, de kroon moet ik nog zien te vervangen.

1 like

Je ziet het inderdaad wel vaker bij vintage Omega’s, de ‘spiderdial’. Wel uniek doordat elk van deze wijzerplaten op geheel eigen wijze craqueleert maar dit was zeker niet de bedoeling, dan wel af-fabriek.

:point_up_2:
Dat dus.

1 like

Het is m.i schade, wat niet wegneemt dat het ook wat “toevoegt”
Of het meerwaarde heeft? Denk het niet. Rolex(adepts) zijn er goed in om alles wat afwijkt te hypen (een foute letter, verkleuring, craquelĂ© etc) en het waardevoller te “maken” Omega (adepts) is dat eigenlijk alleen gelukt bij een aantal Speedmasters. Vooral de als zwart begonnen, chocolade bruine wijzerplaten. Ziet er prachtig uit maar is gewoon niet kleurvast.

Mooi horloge overigens :point_up_2:t2:
Plaatje van de mijne met (nog) hele wijzerplaat

2 likes

Mooi heb hetzelfde effect op mijn Constellation

1 like