Seamaster de Ville glas vervangen

Ik heb mijn Omega Seamaster de Ville automatic laten servicen en mij werd een nieuw glas aangeraden. Nu valt mij op dat dit glas veel minder sierlijk is dan het origineel. Heeft iemand een idee wat hier is misgegaan, het bedrijf waar ik 'm liet doen staat zeer goed bekend.

Er zijn glaasjes met opstaande rand verkrijgbaar, maar ook gewoon met een bolling.
Het is wel een origineel Omega glaasje zo te zien, maar je kunt de horlogemaker wellicht vragen of ze er alsnog een vergelijkbaar glas op kunnen zetten als waarmee je hem inleverde.

Het is inderdaad een glaasje met “een rand” in plaats van gewone bolling.

Mee eens: veel minder verfijnd en mooi dan het origineel!
Ff teruggaan naar je horlogemaker!

De nieuwe onderdelen voor vintage horloges die Omega maakt, wijken wel 's iets af van het oude onderdeel. Geldt ook voor de grootte van het Omega-symbool op de kronen bijvoorbeeld. Op het afgebeelde horloge past maar 1 type glas; dit heeft een zeer specifieke felsrand. Er zijn ook imitaties van te koop; die zijn pakweg 15 euro, origineel is 5 a 6 tientjes.

Heb er al twee (origineel Omega dus) van dit type gemonteerd; het valt in elk geval op dat ze iets hoger zijn dan het oude te vervangen glaasje.

Check even of er een Omega-symbooltje in het midden van het glaasje zit! Zo ja, is er weinig aan te doen denk ik. Je moet soms als horlogemaker ook maar accepteren wat een merkfabrikant besluit te maken als vervanging van het oude onderdeel…

1 like

Die zit er:

1 like

Ik meende ook al iets te zien op een andere foto… Dan is er geen alternatief, of je moet al NOS zien te vinden. Lijkt me vrijwel onmogelijk.

1 like

Ik heb me er bij neergelegd, horlogerie benadrukte dat dit origineel en enige optie is, overzetten van oud exemplaar ivm degradatie plastic (verbrokkelen) niet een optie, dank voor ieders meedenken! Hans

2 likes