Ik doe graag een beroep op jullie kennis. Ben al lange tijd op zoek naar een zwarte Seamaster en onderstaande staat te koop. Is dit een redial?
Ik denk het niet. Maar de foto is niet geweldig.
MaaaRRR, die zwarte laag op het uurwerk, brrr.
Over de wijzerplaat durf ik niet te veel te zeggen. Zwart is in ieder niet een kleur die standaard werd uitgevoerd. Maar het uurwerk zelf kan wel wat TLC gebruiken zeg maar een goede service beurt dus. Dit zal zeker in de prijs meegenomen moeten worden. Succes in ieder geval.
Ik denk redial omdat automatic de u niet mooi staat en de minutenstreep bij 37 groter/dikker lijkt dan de anderen. Naast dat zwarte/donkere platen zeldzaam zijn in goede staat, zeker icm het uurwerk dat geleden heeft.
Super dank jullie wel! Allemaal punten waar ik zelf niet oplette. Ik ga weer ff verder kijken naar een ander horloge
Bedankt!
Ik zie toch wel wat dingetjes die mij het gevoel geven dat er iets mis is met deze wijzerplaat. Kijk eens naar de afstand tussen de 6 uur mark en het streepje voor 31 sec, en vergelijk die afstand dan eens met het 29 sec streepje. Dat effect zie je op meerdere plekken op de wijzerplaat. Sommige minutenstreepjes zijn langer dan hun buurman. De tekst swiss made loopt niet mooi evenwijdig met de minutenstreepjes. De wijzers zien er een stuk frisser uit dan markings op de wijzerplaat. Wellicht zijn er nog veel meer details die niet kloppen. Ik zou deze zelf ook niet kopen.
Ik denk zelfs dat de Seamaster tekst te bol is en de ‘DE VILLE’ tekst nét een iets te grote spatiëring heeft.
Wat ook opvalt, is dat de onderste 8 minutenmarkers allen hoger lijken te liggen om extra ruimte te bieden aan de ‘Swiss Made’ tekst, terwijl die tekst ook hoger op de dial lijkt te staan dan die van anderen.
Dus mijn vermoeden is ook re-dial. De enkele zwarte dial die ik op Ebay o.i.d. gezien heb, die niet re-dial’d oogde, is meen ik ook verkocht voor >2k.
Een foto van een origineel (van WUS user ‘Manks’):
En eentje van een Ebay aanbieding (twv $4k+!):
Ik heb zelf een non-automatic Seamaster De Ville, die geen redial is, en daar oogt de tekst toch ook anders.